Cinta Waktu Sekolah Dahulu

Assalamualaikum.. 
Tetibe ajo malam ni den teringat pulak time-time sekolah rendah and sekolah menengah dulu.
Bagi korang  yang da makin tua ni *aku je muda lagi*

Zaman sekolah  ni paling banyak kenangan kan.. Sebab waktu tu lah kita banyak bergembira*tak pikir sangat pun pasal study ni*
Tadi, bila aku dengar cerita budak girl sekarang, senang je dorang boleh berkenalan dengan laki yang dorang minat.. *ok, aku jeles*  yela, zaman kan da maju..macam-macam ada.. FB, YM, Blog and dot..dot..
Then, aku teringat time aku sekolah dulu..
Aku rasa purata dalam sebulan, adalah sorang dua laki yang aku minat.. * lagi hensem budak tu, lagi lamalah aku suka dia *

Bila aku da minat kat seseorang tu, aku mulalah jadi gila gelabah, excited, setiap hari nak tengok muka diakalau boleh nak lalu depan dia sepuluh kali sehari, Jatuh depan dia pun aku sanggup asalkan dia perasan aku.. *taksub kan aku..hahha*


Paling best bila aku siap buat diari.. ada lagi sekarang ni.. serius! bila aku baca balik. tergelak sorang- sorang, lepas tu jadi segan sendiri.. Nape segan plak eh? * mano nya tak sogan, ayat punyalah bunga2*
Tapi memang cantik la diari tu *Hebat ko jihan*.. aku pun pelik..
Betul ke dulu aku setaksub gitu kat mamat tu? Bila ingat balik, taklah hensem mane pun.
huh, rajin nya aku hias-hias diari ni.

Kesimpulannya, (ada kesimpulan haa..) Aku tak pernah bagitau or luahkan pun perasaan aku kat mamat-mamat (ramai ni) yang aku minat dulu.. Semuanya simpan dalam hati je.
Walaupun simpan dalam hati je, tapi memang seronok la sebab tu kan cinta monyet je..
Maka dengan ini, Aku nak cakap, tak salah lau nak minat seseorang waktu sekolah lagi ni.. tapi tak perlulah sampai tahap bercinta. Betol tak ?


15 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Unknown said...

eerrr...mcm tgntung jer cte ko neh??

kotak bulat said...

ada button read more tu.. gune la... huhu

Unknown said...

ooo..da mju siak! aku jer tbntut nk tuka design! huh

kotak bulat said...

awat nk tukaq? tak cantik ka?

1 said...

Boleh bercinta, tp ikut syariat..hehe..
tp zaman sekolah ni, jrg sgtlah org bcinta boleh kekal smpai ke pelamin..

misz athiqah said...

ha..ha...minta pada si kacak + sweet mmg wat kita semangat nak gi skolah hari2...=p...saje ikut jalan jauh asal leh lalu depan klas dia...hehe...sggp tebal muka mintak tah nama dia tuk di simpan..=p

kotak bulat said...

Jahidih : betol3.. setuju.. 1/900 je yang kekal sampai ke pelamin.tu pun sebab pas spm kawin.. ehehehe..

kotak bulat said...

misz athiqah : hehhehe.. betul.. dulu lau nampak dia lalu dpan kelas, aku pandang sampai dia hilang. tu pun da leh wat tersenyum seharian.. heheh :P

[sutera kasih] said...

saya da makin tua, rindu zmn sekolah uwaaaaaaaa :P



1.FIRST INTERVIEW, AWAK DAH?
2.ASAL AWEK CUN JE, MATA KAU TAK KELIP!!
3.JOM JOIN PERADUAN GORES & MENANG BLOG MISA SAKURA

kotak bulat said...

makin tua.. memang makin rindu la.. :)

nfatin said...

silent lover..

dulu pena sekolah perempuan..

tak terjebak cinta monyet.. hehe..

kotak bulat said...

Pena : sekolah girl ye..
Be a silent lover memang best sb wat bersemangat datang sekolah..
bnda positif kan.. :)

nis humairah said...

haha.comel je,
tape2 silent lover, bukan senang nak smpan perasaan, salute~ :)

kotak bulat said...

heheheh... mekasih-mekasih..
simpan perasaan lagi senang dari luahkan..

Unknown said...

seronok jugak teringat kisah lucu dan lama2 ni

Post a Comment