Cinta.. perlu pilih harta atau rupa?

Jenab seorang gadis yang diminati oleh dua orang lelaki, si A dan si B. Si A ni kaya tapi paras rupa kurang hensem. Si B pulak hensem tapi poket kering je.

Perasaan Jenab pulak sama je kat dua-dua laki ni, jadi dia tak tahu nak pilih yang mana.
A = rupa tanpa harta
B= Harta tanpa rupa.

Korang pilih mana?

Dulu kan, masa aku sekolah cikgu selalu cakap kat pelajar laki.. Belajar rajin-rajin, nanti bila dah ada kereta besar, gaji besar. Waktu tu nanti, kita pilih perempuan, bukan perempuan pilih kita

Aku rasa ada betulnya cakap cikgu tu sebab zaman sekarang gadis-gadis melaysia ni perlukan sesuatu yang stabil dari segi kewangan dan menjamin masa depan. Betul tak?

Muka hensem pun, dah tua nanti hilang dah hensemnya, jadi boroi je karang kan.

Tapi apa-apa pun, sebelum nilai harta dan rupa.. nilai dulu iman dalam dadanya.. betul?

20 KOMEN BERKOTAK BULAT:

QasehnyaRania said...

harta dan rupa tak berkekalan :)

selamat malam kotak bulat ...

SAYA BUKAN SAMDOL said...

nak-nak zaman teknologi nih, duit kot first hehe

aryalavida said...

wajib la pilih hati dulu . .
law harte . . rupe bgos mene tp hati mcm nk mati xgune jgk kn . .
harte pon yee . . skarang xde harte pon susah kat malaysia nih . .
rupe sket jela . . hehehe

reza al-razi said...

klo aku pilih iman, rupa pastu baru harta dia...

faridah nazurah said...

haha kalau muka hensem macam brad pitt tp poket kosong semacam je nak buat ape. kne fikir masa depan jugak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

dpt yg beriman, baik budi tak panas baran dah syukur..harta blh cari..hihi.kan dik?

Yatie Awang said...

betul tu, tapi tepuk dada tanyalah hati, yang macam mana kita nak

Rosalia said...

iman yg pntg :) good boy.hahaha

maszull said...

assalamualaikumKB...mama suka ngan n3 ni....:)

yayath said...

betul3~~`hihi

Nafisah Ruslan said...

yg penting agamanya.. yang mampu mendidik isteri.. itu lebih baik. kalau muke hitam legam tapi baca quran best.. jadi nampak putih muke tu tau.. hehe

Hanie Dew said...

test dulu bole jadi imam ke tak.

justin lover said...

tapi kan...smua org pon akan pilih rupa gk...mcm beli kete. kete tu kancil skalipon..kalo nk beli,mesti nk cntik je kan??

AzRiey said...

kalo dah jodoh tak kemana :)
salam perkenalan kotak bulat ;)

era kecik said...

agama tu penting, sebab kkalau agamanya elok, ia dapat membimbing kta ke jalan yang benar :)

chocolate.aholic said...

y sedap dpndang ckupla..pasal harta lak mampu nk nyara anakk orang pon da memadai...y onting agama n tau mghrgai...follow ara tau!

Selendang Merah said...

sm nak yang mempunyai sifat lemah lembut, sopan santun n tinggi bud bahasa..x cantik x pa..^^

pelangi said...

harta dan rupa tak kekal lama yang penting,ikhlas ,jujur dan setia

anie said...

harta dan rupa tak penting..terima seadanya

Ezad Skytech said...

agama tu yg paling penting...dpt membimbing bakal isterinya bila berkahwin kelak :D

Post a Comment