5 Jenis entri yang kurang komen

Assalamualaikum..
Malam ni aku akan kongsi dengan korang jenis-jenis entri yang akan mendapat komen yang sikit.. Kalau korang pernah buat jenis entri macam yang aku senaraikan ni, korang boleh bagi pendapat samada betul atau tak apa yang aku nyatakan.. tapi ni dari pemerhatian aku tau...

1. Entri Emosional
Entri yang dibuat dalam keadaan terlalu marah atau terlalu sedih akan mendapat komen yang rendah.. sebab bila orang baca, orang akan jadi meluat untuk komen.. kebanyakan orang tak suka entri yang terlalu emosional macam ni, sebab akan mengganggu mood pembaca untuk lepak lebih lama tapi pantas nak tekan pangkah.. ok, jangan nangis.. ni kenyataan ye..

2. Entri gedik
Entri gedik ni biasanya akan dibuat oleh seorang kekasih kepada kekasihnya kerana dia ingat kekasih dia saja yang baca entri tu.. dia tak ingat orang lain rasa nak muntah darah bila baca...
contohnya..
" Sayang, ari ni b sangat happy dating dengan mucuk.. kita pergi jalan-jalan, kayuh basikal sama-sama... bilalah kita nak keluar lagi ye.. "
Tak perlu tanya orang lain..aku jujur tak nak komen entri ni..

3. Entri Panjang
Aku selalu buat entri panjang-panjang macam ni..hahhaha.. adeh! tapi tetap bagi aku entri panjang perlu isi yang kuat pada perenggan pertama sebab tu menentukan orang untuk terus baca atau tak. kalau membosankan..memang orang takkan baca.. macam mana nak komen kalau tak habis baca kan?

4. Entri join segmen / bloglist
Entri macam ni memang tak ramai yang komen sebab tak tahu nak komen apa.. kalau kat contest tu, boleh lah jugak wish "Good Luck!" tapi kalau segmen/bloglist.. perlu ke? Tak tahu nak komen apa, jadi tak ramai lah yang komen. betul kan?

5. Entri copy paste
Aku jarang komen kat entri copy paste sebab aku dah pernah baca.. kalau yang belum pernah baca tu lain lah, tapi bukan susah pun nak kenal samada tu copy paste atau tak.. setiap blogger ada keunikan mereka tersendiri dalam mebuat entri, jadi kalau blog yang aku selalu bace, aku tau samada tu entri asli atau tak.. *hebat tak?* hahahaa...

tu dia 5 jenis entri yang bagi pendapat aku kurang komen.. sebab apa aku bagi 5 jenis kat atas tu? sebab aku buat pemerhatian kat entri aku sendiri dan entri korang..hehehehe


p/s: aku rasa entri yang di post pada hari minggu akan dapat sikit je komen kan

45 KOMEN BERKOTAK BULAT:

zarul farhana said...

xska entry gedik tue....

Anonymous said...

mostly, stuju :)

Anonymous said...

entri no 2 tu mmg setuju giler. sori ada yg cek terpaksa unfolo sbb takleh nk folo cite donia percintaan dia semata2...nyesal tak tapis dulu

Rean said...

iMBobo tersenyum je byk entry ni hehe..sbb tringt pernah jumpa entry mcmtu! kayuh basikal yeee...hahaha

fiQRa said...

sgt2 setuju ;) hahah

najihahfara said...

entry gedik x leh blah..
ade 1 blog ni sebok citte pasal pakwe die je..adoi bosan huhu

syuxer said...

hujung minggu dorang pi tengok wayang kot,x pun ada holiday bersama family,lepak2 ngan member, takpun mood tengah down akibat frust ngan pakwe or makwe heheh..

pe yang KB cakap tuh,kalau dah berdasarkan pengalaman,memang syuk sokong punya..:)..hehe coz syuk pun fikir camtuh gak heheh

Proud Mommy said...

kena check balik ni entry2 sha..
tips yg baik utk blogger baru mcm sha :)

feyza said...

ehh betul laa~~

jap klu mcm entry pnjg tuu

sy ska baca ats tgh bwh..
sikit2 je..hehee~

Tea Dno said...

hehehe. btol gk tuh. tp kdg2 segmen ramai ohh komen. especially abg beben pny segmen. :)

Gary Asip said...

yang nombor 1 tu kekadang ary komen gak... konon2 nak menenangkan... padahal dalam hati dah meluat sangat... hahahaha~..

Mohamad Rivai said...

wkwkwkwk.
setuju,

Unknown said...

bui suka entry yang kalau kita baca boleh buat kita rasa kat hati..bukan entry syok sendiri..alamak,bui pandai jer cakap mcm ni,ntah2 entry bui pun antara entry yang membosankan...huhu..tp itulah bui suka suruh org nilaikan sendiri..sebab lain orang lain pandangan nya..*_*..panjang pulak komen bui malam ni..hahaha

K said...

tak jugak, tengok keadaan selalu nya XD

p/s : nak berjiwang malam ni leh? :P

Zul De Alexis said...

wah hebat lah...blog selendang mcm mana?? jawab jujur taw selendang tak marah malah nak perbaiki dari hari kew hari.

ary anwari said...

huhu..bgus la KB ni..ary akn usaha untuk wat entry yg best dibaca :)

Unknown said...

kb tips yang bagus...:)

AshaNazal said...

no.4 tu memang sgt2 betul. xtau nak komen apa.

fieha said...

kdg2 ikut mood jgk bila nk komen entry..tq for the info..x tau pon psl ni sebelum ni :)

Wanie said...

hehe..setuju2..
tapi kadang2 tu wanie komen jugak..:)

yunZatie said...

betul sesangat lah

Cik Baju Kurung said...

setuju . hehe . btw , blog KB kategori 1,2,3 n 5 . :) jujur nie .

Juwita Afifah said...

KB, saya sentap. Hehehhe. Tapi bukan entri gedik. Blog yg gedik. Kalau sape2 nak unfollow pon x pe. Sbb saya buat blog pon untuk kami berdua je. Kami berdua duk jauh. Blog ngan phone je peneman. =D

*silent reader KB*

Arpiiz said...

hjung minggu orang tak ramai yang online..hehe

jgn lupa, entry tutorial pun tak dapat banyak komen..hehee

myhatiku said...

no 2?haip,xmo2..:D

kotak bulat said...

@Cik Baju Kurung blog kb ketegori ni??? serius?? :(

arituarini said...

ptt la pk cik punya komen kurang..kih kih kih..tk pe lah janji pk cik update blog..kih kih kih

kotak bulat said...

@Mrs. Farhan emm..jgn sentap dgn pndapt kb..ini dri segi permerhatian kb..mrs farhan tetp berhak untuk buat blog ikut kesesuaian kmo..ini tips utk yg perlukan pnduan.. :)

kiz said...

betulah tu ...ini kenyataan

Unknown said...

tapi kalau blogger hebakk mcm kb nih..entry ape pon orang nak komen jugak,,haha

semutsengal said...

aku suka entri gedikkss..


auuwww-auuwww..




AHAHHAHAHAHA

Ezad Skytech said...

tengok keadaan la nak komen ker tak.. tapi yg no 2 mmg tak la kot... haha~

RHI said...

pandainya KB buat ayat untuk entri gedik kih...kih

Zil-el-Saif @ The Encik Saif said...

sangat benci ngan entry copy and paste....

harrazdani said...

tgk keadaan kalau nak komen...tp entry komen, ttp dihati...

Unknown said...

tu lah kalo aku paling sy x bagi komen kalo entry emosi n personal..malas nak layan luahan perasan die nie..haha...CARA MERAPIKAN TEKS PADA POST

Norani Shuhada Blogspot said...

sokong 200 percent ! (:



entry yang suke komen lak , entry yang funny ,dan ade gambar2 comel .

ir yien 9897 said...

kalau yien

suka entry yg memberi nasihat :)

Yanaa said...

yeahh!!! itu dia..entry yanaa masuk kelompak mane yew..hurmm

SoLy SoLicious said...

pergghh~ memang mantap la ^____^ suke2..

~geng pelangi siang~

Unknown said...

hari ahad memang kurang komen..
sebab hari cuti..kan?
sebab tu akak klau sabtu ahad traffic takat 300 je.
komen pun sah2 tak sampai 20 untuk satu entry..
.

iPai said...

a ah laa .. hari minggu mesti kureng .. uhuhuh

abglan said...

Setuju 100% tapi tepaksa langgar jugak, sbb lima2 tue ciri kebebasan yang takde kat editorial arus perdana. Kalau langgar, baru lah blogger... yeah!!!

myzziema said...

entry jenis nombor 2 tu sorry to say, pangkah terus. haha. kalau nak puji2 pakwe dia sekalipun tak perlu lah sampai guna ayat manja2. guna lah ayat2 matang sikit ke kan. baru lah orang rasa macam 'waw, sweetnya. hebatnya korang'. tak perlu buat entry gedik2 bagai.

chesakinah said...

Saya teringin nak buat entry panjang-panjang dan ramai pembaca macam entry kotak bulat. boleh kongsi petua?
bagi saya selepas membandingkan dgn penulisan blog sendiri dengan blogger yang lain, penulisan saya sangat lemah. banyak yang perlu di perbetulkan. boleh bantu? thank you.

Post a Comment