Mati di rumah sewa

Semalam aku selamat sampai rumah sewa dalam pukul 7 malam, rasa malas je nak masuk rumah sewa tapi kalau aku tak masuk takkan nak duduk luar rumah pulak. Bukak je pintu rumah tu aku terbau sesuatu yang tengit dan busuk! rumah sewa ni memang sunyi sebab yang lain belum balik. Aku perlahan-lahan masuk rumah dan bila makin dekat dengan dapur, bau jadi makin busuk. Orang-orang tua kata kalau bau jadi makin busuk, maknanya dia dah dekat lah tu dengan kita. Aku pandang setiap penjuru rumah tapi takde nampak bayang apa pun..

Dalam hati aku dah rasa lain, mesti ada sesuatu tak kena ni.. lagi-lagi dah lepas bulan ramadhan ni kan. Bila kawan-kawan aku balik rumah, aku bagitau dorang.

" beb, aku rasa rumah kita ni dah ada penghuni lain.."

Member aku angguk-angguk je.. aku cakap lagi..
" Kena halau dorang ni, bahaya lama-lama biarkan.. baru seminggu takde rumah, ada pulak yang lain masuk rumah"

dorang angguk-angguk lagi.. jadi aku mulakan langkah untuk menghalau mereka.. Eh, lupa nak bagitau, mereka ni tikus ye.. aku pasang movie vampire yang ada babak vampire makan darah tikus! Kitorang pun mengeluarkan ayat-ayat yang mampu menakutkan tikus, contohnya..
" Haa.. kalau kau tak lari, nanti vampire makan darah kau! hahaha"
" Kau nak ke kau jadi macam dalam movie tu? takut kan..takutkan.. baik kau keluar"
Tujuan asal adalah supaya tikus-tikus yang nak menguasai rumah aku ni berasa takut.. tapi tak berjaya pun sebab selamber je dia melintas depan kitorang..tak dinafikan, alangkah bengapnya terasa... tikus mana boleh paham pun apa aku cakap.. Cisss!

Nak tak nak kena lah beli racun tikus cap king kong untuk membunuh tikus-tikus tu, sapa suruh masuk rumah aku kan.. kejam? no komen...

terpaksalah aku bunuh mereka sebab kalau nak tunggu dorang bunuh diri, memang tak kan punya..

46 KOMEN BERKOTAK BULAT:

faridah nazurah said...

haha nasib baik tikus je, bukan cencurut.. selamat menghalau tikus ye :)

logorithm said...

Bikin suspen jer. Hehe...


Terbaru dari Logokoko:

[U] Fakta menarik tentang Kg. Datuk Keramat

[U] Resipi biskut raya mudah

[13SX] Ketiak

Gelugoq said...

hoho.. cik ct rupanya

josrevalution said...

haha,,ingat hantu raya tadi yg dah melekat ka rumah sewa tu...rupanya cik tikus plak..hadoi..

nurfatiha blacky said...

x boleh bunuh orang, bunuh tikus pun jadi lah.

Nafisah Ruslan said...

ceh.. egtkan mayat ape lah tadi..cik ti rupenye..

sergeant keroro said...

racun tikus jugak makanan terbaik, hAhA

____Myera Nyera said...

hahak. like like like ^^,

mizz_pua said...

haha..rumah jadi sarang tikus...

SoLy SoLicious said...

sgt tak suke cik CT.. bangkai busuk yg amat..huhhu


p/s : tajuk suspen kemain....hahahaha

diana said...

bubuh racun ke??
tengok2 dia mati atas katil..
heheheheh

spirit lion said...

good blog

visit me :
ada download e-book original
http://abadiorkes.blogspot.com/2011/08/buku-dan-e-book-pemimpin-cerdas.html

Fathiah Hamim said...

dah agak mesti binatang.

kalo tak cik ti, kucing. hehe

sleeping_maniac90 said...

hahaha..
plik la plak nk tggu dorg bnuh diri..

Nor Fadila Rosli said...

hehe tak kejam..sebab tu haiwan perosak yang..:)
ila jalan-jalan kat sini..:)

Khairil said...

kejamnya..sepatutnya minta duit sewa rumah dekat tikus2 tu...hehe

Ezad Skytech said...

kejar jangan tak kejar tikus tu KB...heee~

hana said...

benci la tikus...
suke2 je nk duk umah orang...

Cik Baju Kurung said...

suspen je ! -.-'

budakijaupendek said...

haha.
berzaman tnggu pun takkan tikus tu bunuh diri

iMBobo said...

haha andai tikus boleh bunuh diri sendiri mcm mana lah gayanye ye?hehe

abghani said...

aku elegik ngan tikus

Bro ahmad said...

kb tikus nak hidup jugak hahahahaa ubat dia bela kucing banyak2..macam rumah makcik bro..kucing dia aje ada 10 ekor..bayang tikus pun tak kelihatan..p

Heidi Shafiq said...

ko tampal la gambar kucing byk2..

Syuxer said...

wajib bunuh binatang perosak ned..kalau tak,nanti koyak rabak pakaian,penyakit pun mari datang..mintak dijauhkan coz penyakit dibawa oleh tikus neh boleh bawa maut..

tikus adalah paling tak hensem diantara binatang perosak selepas lipas hehe..

muhamad hanif said...

org tua cakap, letak daun pandan bawah peti ais.


tikus tak suka bau daun tuu.

Freaky said...

LOL ada tikus ? bela je kucing. hehe

mindaKhayaLan said...

tikus yang xde akal pun x bunuh diri kan..huhu

Pak Pis said...

terpengaruh cerite saw la ni...cian tikus tu uhuhuh

sha my heart said...

siap buka movie.. takut ke tikus tu?

selamat kembali ke rumah ya.

msredcheesecake said...

bunuh je la...tikus bawa penyakit dan busuk....

yatie Awang said...

sekarang tikus ni bahayakan? boleh bawa penyakit berbahaya. kena bumuh ni hahah

Si Pujangga said...

KB byk2 ni bley panggang wat satay.. haha.. :D

BiNtaNg HaTi said...

KB kena pelihara kucing la plak..baru cik ti tu ada geng main kejar2...hehehe

anamizu said...

ciss! seram gila! tikus!! kih3
selamat menghalau tikus2.hehe

Anak Wak Mail said...

kita bakor je..kita bakor je!hehe..:P

dah letak racun tu baik2..takut dia mati kat bawah almari..tak perasan nanti smpai busuk sangat bau dia..

Mohd Izzar said...

ingat kn sape la yg mati td..adei

:.—¤÷('[¤*F.a.n.a*¤]')÷¤—- said...

Tikus???kat opis aku nie baru aje dapat sekor..hahahah

petuapakar said...

Lorrr pakar pakai perangkap jer ngan ikan kering. Pastu baru pakai racun tikus. Kalo tak busuk nnt rumah bau bangkai. hik3

si cantik sally said...

haha..mak saye kate kalo nak halau tikus uh kene puji2 sket panggil le tuan putri..so sok luse ghaib le dia..sbab maluuu..siyes kalo org tua2 dulu pantang panggil gelaran tikus lam umah nanti mereka bermaharajalela..

yusuflaili said...

Salam;
nasib baik bangkai tikus..kalau mayat manusia..mampus.!!

tia @ Ini Kisah Tia said...

laa tikus ke ? hahaaa .. wuu , geli kut dengan tikus nih ..

[sutera kasih] said...

ctikus tu mmg suka sgt ronda2 kt rmh..tak segan silu pulak tu..gerammmm huhu

*rainyscream* said...

Ahahahha.nak tggu tikus tu bunuh diri, sampai kiamat pun xakan punye.ehehe

bungaitucantik said...

rumah tu mmg ramai yang suka lepak..termasuk la cik ti!

alif haris said...

haha ingatkan cerita seram td .. baru nk meremang bulu roma ..haha

Post a Comment