salahkah bercinta dengan sahabat?

Tadi aku blogwalking dan singgah ke blog murai si penuipu.. entri dia mengenai best ke bercinta dengan kawan baik sendiri telah menarik hati aku untuk menulis entri ni.. perkongsian pengalaman yang menarik aku rasa sebab pasti semua orang merasai apa yang dia rasa kan..

Aku ? pernah memliki seorang kawan yang rapat..makin lama dia mula suka aku sebab mata dia rabun..bagi aku dunia tiba-tiba jadi indah dan berwarna-warni.. pokok tiba-tiba terus boleh bercakap, arnab pulak dah boleh menari dan menyanyi~ (ok,mengarut)

Kalau ada yang nak bercinta dengan sahabat sendiri, korang kena tahu risiko yang perlu dihadapi sebab risiko paling besar ialah kehilangan kawan bila berpisah nanti..Ok, pandang dari segi kebaikan pulak, bila memiliki kawan sendiri sebagai buah hati.. kita dapat pakej! 3 dalam 1.. kawan, cinta dan musuh..

Aku pernah berpisah dengan dia dan kitorang tetap berkawan lebih setahun setengah, ramai cakap bila dah berpisah, percintaan tak boleh menjadi persahabatan lagi.. aku rasa tu terpulang pada diri masing-masing sebab kitorang tetap boleh berkawan.. lain pulak cerita aku dengan kawan baik aku si F (bukan nama sebenar).. dia luahkan perasaan pada aku dan aku memilih untuk berkawan sebab tak ada perasaan lebih dari kawan.. dia bawak diri jauh dari aku sebab tak boleh terima aku berkawan dengan orang lain..

Apa seronok bercinta dengan kawan sendiri? ehem, bila bercinta dengan kawan sendiri, cara kita layan dia tak kekok dan tak berpura-pura..

panda : wei, lu wat pe tu?
aku     : masak..
panda : lu masak air ke? hahaha..
aku     : otak lu! wei, jangan sebarang cakap wahai bf ku.. gua dah pandai masak da!


kesimpulan! persahabatan tetap akan tergugat sekiranya cinta ada dalam hati salah seorang.. mungkin tetap bersahabat tapi susah untuk sama seperti dulu macam masa kita muda-muda dulu tu..

17 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Azzah said...

betul..mcm dah tak best berkawan sebab dlam hati dah ada taman..:)

Zul De Alexis said...

betul tu.. sm penah bercinta dengan sahabat..tapi bila ada masalah n berputus kami jadi rengang terus tak seperti dulu..

fisya sabri said...

tapikan...org pompuan ngan org llaki tak akan pernah jadi shbt, sbb slah sorg pasti akn simpn prasaan, but ad gak la yg bleh kwan

aLyn Lina said...

pernah mengalaminya..tp dgn rela ati amek kputusan tuk bersahabat shj..

Saddila said...

dila selambe je guna kau , aku dengan pakwe . sebab nampak lagi mesra , kan ??

takkan sepanjang masa nak romantik , puihhh !

DAN sokong ayat akak yang last sebelum conclusion tu :))

Woofer Storm said...

tak reti pula bercinta ngan kawan sndiri..

*buakn tak reti,tapi kawan je yang tak sudi..hhaaaa

Rozita a.Halim said...

roro sokong totally p yg KB taip tu. ada baik+buruk. pape pon tepulang at diri msg2 kann..
hehe nk jwb jgak solan tajuk Kb tu. salah ke? um xslah sbb im doing it now.

Ary ariasputera said...

hahaha... ganaz arrr cinte lu... hehe

yusuflaili(Goku) said...

salam;
tak salah cinta dgn sahabat malah dengan sepupu pun tak salah..tak ada surah2 atau dalil2 yg melarang apatah lagi mengharamkannya...cuma perasaan kita je sanggup atau tak terpulang kepada kita sendiri...

Nurul said...

arul stju dan arul sokong!!
heehehehe..de experience gak..

KaK LimAh Si SupiR said...

kebanyakan ny bile dr besfren jd boyfren, kalo dh break msti dh xsame mcm dlu..even blh berkawan p0n, still xsyok mcm dlu2 :P

shafiqahkay said...

mmg best la kot kalau kapel dgn kawan sendiri. tapi risiko die bile clash. aku jenis mmg tak boleh jadi kawan dah kalau clash. stakat say hi hi bye bye boleh.
then aku mmg percaye lelaki perempuan tak boleh jadi kawan baik kecuali gang. tapi kalau die berdua je best fren mmg tak boleh go. salah sorang mesti akan terover dos feeling.

Unknown said...

hmm pada aku, brcinta ngan bff is the best you know, dia dah tau apa kita suka n tak suka, so memang x kekok la kan.. huhu :D

Unknown said...

hehehe memang best kan kalau couple dengan kawan baik sendiri. tapi bile dah berpisah tu yang macam susah sikit. sbb jarang ada yg tetap kwan lepas berpisah...

Unknown said...

jap jap jap... murai si penuipu? hahaha

EkaTikah said...

lain org lain caranya...tpi bg tikah best kot bercinta dgn sahabat sendiri..at least kite dah kenal dye an.. hehe :P

Unknown said...

nak copy post ni bole x? tapi saya tulis kt bawah tu, dipetik dr blog awak..

Post a Comment