Bila otak dah beku

teringat aku pada ragam kawan-kawan aku masa sama-sama belajar untuk peperiksaan akhir minggu lepas.. kepala aku dah berpusing-pusing sebab buat soalan-soalan sem lepas.. waktu tu dah pukul 3 pagi dan otak masing-masing dah beku.. otak aku lagilah, keras je sebab dah perah banyak..

masa sedang menjawab soalan peperiksaan lepas subjek pembuatan, aku terjumpa soalan ni..
" bagaimana untuk mengira saiz sampel (N) ?"

aku pun selongkar buku, nota, modul, internet.. tapi tak jumpa jugak jawapan soalan ni sebab biasanya saiz sampel diberi dan tak perlu dicari atau diselongkar.. disebabkan kepala aku dah beku.. jadi aku tulis jawapannya ialah..
" saiz sampel diberi, tak payah kira"

esoknya, aku bertukar-tukar kertas nota dengan kawan untuk ulangkaji.. tak pasal-pasal semua gelak sakan bila tengok jawapan aku tu, aku pun tengok balik jawapan yang aku buat tu.. Cis, aku pun gelak jugak sebab jawapan aku tu bodoh!

tu padah belajar saat-saat akhir.. hampeh!

21 KOMEN BERKOTAK BULAT:

SpeakerSekolah said...

Sempoi punya jawapan..haha..jawapan sbenar apa?

Munnafendy said...

ahak...btul gk tu...dah diberi buat pe nk kira lg =P

Saddila said...

haha memang tepu gila ke time tu . haha dahsyat :p

sergeant keroro said...

haha, sengal jek KB

Wanie said...

hehe..subjek statistik kah? cukup lemah, dulu lecturer ajar, menyembang kat belakang, tak pun berangan..

Khairil said...

jawapan ada kat soalan tu...hihi...saiz sampel tak beri x yah kira...haha senang!!! :P

sj said...

zihan zihan ... hahahhahahhaha xleh bla dgn jwpn ko tu ... hahahah

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

ca suka subjek kira2 dalam modul pembuatan ni..hehe..tapi bab bace, kirim salammmm..

SoLy SoLicious said...

haha..bse leteeww kb..bljr dr silap..hee..btw, jwpn kb mmg buatkan sy pun gelak,..heee

Eza Boom Boom :) said...

sempoi je jawab, walaupun salah.. hehe.. tak pe laaa :D, kawan-kawan ada untuk membantu..

Niena Pengembara Ilahi said...

hahaha nk gelak jugak... jwpn yg agk lawak,,teringt msa jwb soklan exam dlu.

yusuflaili(Goku) said...

salam;
bergitu juga tugas yg diserahkan pada kita disaat2 akhir..bersepai jadinya kitapun mcm org mamai dibuatnya...

Bui Junaidi said...

study last minit mmg terbaeeekkk...hihi

Rai said...

hehehe..comel sungguh jawapan KB..

era kecik said...

hahaha.. klakarlah jawapan kb,, era pon suka buat kerja last minit.. memang takleh ubah perangai yang satu tu -.-'

Ezad Skytech said...

haha...kalau otak da tak boleh nak befikir macam tu la jadinya kan KB...hee~

c'axoera said...

otak beku masuk dalam microwave heheh

aRa ❤ aFiq™ said...

haha.. ara pown slalu study last minit.. lau xjmpe jwpn mula la crik kwn.. mls na pk.. :D

Tentang Kita said...

hahahha...leh lak bg jawapan cenggitu...mujur x bagi jawapan "tanya kt cikgu ler"

aRa ❤ aFiq™ said...

haha.. ara lau blur tyme study p crik kwn minx jwpn.. sbb slalu stdy last minit.. huu

hira said...

hahaha. senang je jawab macam tu

Post a Comment