keliru nak lepaskan cinta

Pernah terasa ragu-ragu dalam perhubungan? sayangkan si dia, tapi ada sesuatu masalah yang menggangu hubungan korang dan penyelesaiannya hanyalah bila si dia berubah.. contoh masalah nya, si dia kaki botol, kaki judi, kaki porno atau sebagainya.. Bagaimana kalau dia tak berubah? perlukah kita menyimpan rasa selama-lamanya? Rasa sayang masih ada dan masih tebal sehingga sukar nak buat keputusan.. tapi takut untuk meneruskan hubungan..
Bila timbul masalah, rasanya ingin tidur dan bangun keesokkannya dengan harapan dia berubah.. bagaimana kalau dia tetap seperti itu.. seperti dulu? kadang-kadang keliru dengan apa yang patut di buat? tinggalkan atau terus bersama? aku rasa seeloknya ambil masa bersendirian dan berfikir panjang perjalanan hubungan tu.. jangan kerana cinta semata-mata korang perlu menderita.. sakit rasanya kan bila kita terpaksa menahan hati hanya kerana ingin menjaga hati si kekasih.. lepaskan cinta untuk dapatkan cinta yang lain..

tepuk kepala tanya otak.. jangan tepuk dada tanya hati.. ikut hati mati..

cintailah yang bertambah kebaikannya dan berkurang keburukannya..
jangan mencintai yang tidak bertambah kebaikan dan tidak berkurang keburukannya..

p/s : cinta bukan segala-galanya...

p/s : nak sambung study untuk exam.. wish me luck ye!

15 KOMEN BERKOTAK BULAT:

aiEz said...

kalau dah macam tu gayanya masa bercinta,fikirkanlah berkali-kali...sebab itu tentang
masa depan diri sendiri

TeTerBanG said...

in my opinion, KB...kita kena sdaya upaya nasihat n bawa dya ke arah kbaikan. better, selit psai unsur2 agama. kalu nsihat pon x mao dengaq, wat derk jaa, so just clash with him/her. but, if we still love him/her..just befriend. continue our effort to bring him/her to the right path.n don't forget to pray for him.insyaAllah, he/she will change n do the transformation.

diana said...

cinta bukan sekadar menerima kelemahan diri tapi jugak memperbaiki diri..

Anak Wak Mail said...

memang makan hatilah jawabnya..hari2 harap dia akan berubah..nak2 lagi kalau diorang ni jenis yang setia..memang susah nak putus.


tapi,,buat je keputusan demi masa depan.kita perempuan,takkan kita nak lelaki macam tu jadi suami kita. kita mesti nak suami yang boleh bimbing dan jaga kita.


er..pendapat aku je..;)

Khairil said...

suka ungkapan akhir tu...cintailah yang bertambah kebaikannya dan berkurang keburukannya..
jangan mencintai yang tidak bertambah kebaikan dan tidak berkurang keburukannya..

missina said...

cinta harus menerima kebaikan dan keburukan,,kdgkla,,apabila sudah cinta dan serasi,,keburukan langsung tak kelihatan,,

faridah nazurah said...

tepuk kepala, tanya otak... wahhh qoute terbaru!!!


hehehe good luck ye KB..

faridah nazurah said...

ehhh lupe nak bagitau, lebih baik kita tinggalkan aje si dia tu. mana tau bila kita dh tinggalkan si dia, maybe dia akan berubah. hehe betul x?

sergeant keroro said...

gudluck and all the best :)

Saddila said...

cinta tak memerlukan seseorang yang sempurna .
ehh ??
GOOD LUCK EXAM :)

sha my heart said...

tak perlu berkorban sangat (banyak) masa bercinta. Kalau nak berkorban, kahwin. Faham tak? Ah, malas pula nak hurai.

Good luck exam =)

ceriakan harimu

semutsengal said...

kau fikirlah.


LALALALALALLALA.

Zul Fattah said...

glurp..

cik ika said...

setuju~~

aimie amalina said...

^________________^

bercinta kerana Hati mahu bercinta, bukan Nafsu yang mahu bercinta!

kalo ase teseksa, lepaskan,waalau sakit kan

Post a Comment