makanan tak sedaplah!

siapa suka makan makanan yang tak sedap? yang tawar? pelajar asrama sering mengadu makanan yang di sediakan di dewan makan tak sedap, aku dulu pun selalu juga mengadu dan merungut pasal makanan ni.. bayangkan makan makanan yang sama dalam masa setahun.. sampai aku hafal jadual jenis-jenis lauk.. walaupun jemu, tapi tetap kena telankan.. sambil mulut kunyah makanan, sambil tu jugaklah mulut ni merungut lauk tawar lah..ikan keras lah!

Pernah dulu kawan-kawan pakat merungut dekat warden asrama pasal makanan yang tak sedap ni.. tapi warden tu dengan selamber badak dia je jawab..
" korang hanya bayar RM1 je sehari untuk makanan kat sini tapi korang dapat makan 6 kali sehari..bersyukurlah!"

waktu tu otak aku kebudak-budakkan lagi, hati pun tengah panas, jadi aku rasakan warden aku jahat! tak utamakan perut pelajar-pelajar baik ni..tapi lepas aku keluar dan makin dewasa..ehem! aku makan nasi dengan ayam goreng pun dah kena caj RM3 kat kedai.. huh! bankrap aku kalau makan 6 kali sehari kat kedai tu..


Pendek kata.. Bersyukur sebab waktu tu walaupun makanan tak berapa sedap, tapi ibubapa kita dapat jimat banyak duit kan?

13 KOMEN BERKOTAK BULAT:

El-Janna said...

mknan kt kantin sekolah aku seedap weh. aku rase macam nk byr lebih. xpadan dgn seringgit. tp sedap^^

Ezad Skytech said...

kalau da lapar...tak kira la sedap ke tak...ezad telan je...heee~

Khairil said...

syukurlah dari tak dapat makan langsung...sedap tak sedap bedal aja...janji jimat...

sj said...

betol2.. time asrama dlu .. mmg sakan mrunggutnya ... tp bile di ingt betul gk tu ... dlu byr singgit je ... hurm untungla ... tp mknn asrama byk mbwa nostalgia kn ... hahahah

alif haris said...

hehe .. kesimpulannya bersyukur lah ye hehe ^^
best kan kalau idup kt uni, sehari makan singgit dapat 6 kali makan haha

NURUL ASHIKIN said...

x pernah duk asrama sekolah..tapi dok asrama uitm yang dapat makan sehari 3 kali..thanks uitm arau..alhamdulillah sebab itu semua adalah rezeki dari ALLAH

sha my heart said...

biasa la bebudak dengan nafsu makan tinggi. =)

bersyukurlah, kan =)

jom bertwit =)
jom main twitter

sergeant keroro said...

standard la tu, haha.

bila dah tinggalkan asrama mula la rindu :)

suha said...

lambat matang la KB ni haha (^_^)
just joking!

Wanie said...

haha..xpenah lak warden ckp macam tu..tp mmg selalu komplen makanan asrama tak sedap..ngee

SpeakerSekolah said...

Baik mkan megi je camtu..huhu..ptutla budak asrama slim2..kekeke

Fendy said...

dulu tinggal asrama pon memg merungut...tp syukur 2 penting...

era kecik said...

bankrap kb.. hehehe

# syukur alhamdulillah.. ^^

Post a Comment