MAKSUD TERSIRAT DISEBALIK WANG KERTAS DAN SYILING BARU 2012

Aku sebenarnya tertarik jugak dengan warna wang kertas yang baru ni..ceria dan cantik..Err...ceria? pendek kata cantik la warna dia..

Aku tengok kat facebook kecoh pasal maksud tersirat disebalik syiling baru malaysia.. illuminiti , Freemason dan Israel.. Orang malaysia memang rajin kaji hal-hal macam ni.. simbol-simbol pada syiling tu akan dipertikaikan.. hal-hal panas seperti ini kita sebar. Sedih bila tengok orang-orang islam maki-maki, kutuk-kutuk.. tapi untuk apa?

Aku tak nak ambil tahu sangat atau komen pasal hal tu sebab tu pendapat masing-masingkan.. cuma pelik kita terlalu takutkan benda kecik macam tu tapi perkara besar yang lain kita tak nampak.. kita tak perasan ke fesyen-fesyen yang kita ikut? tak perasan ke filem-filem yang kita tengok? lagu-lagu?

 Pelik ke? err, zaman sekarang ni dah tak ada yang pelik da..
umpama kuman diseberang laut kita nampak, panda yang comel kat depan mata kita tak nampak pun..
Pikir benda baik, duit ni cantik.. paling cantik warna duit RM20 tu..

paling best ada duit RM20..
p/s: bersangka baik saja.. pentingkan apa yang penting dulu..

16 KOMEN BERKOTAK BULAT:

lisa min said...

yup, duit rm20 pling cntik. sebab kaler oren. hehehe..

KaK LimAh Si SupiR said...

oren! kaler peberet kaklimah ^_^

mizz.miza said...

no doubt about that.huhuhu

NasZ said...

ia still sekeping kertas je. kertas yang berharga sebab diperakukan oleh Kerajaan. Tiba2 kerajaan kata xlaku, trus xlaku duit ni. hehehe.

K O R I E said...

yeah u right mrs.panda!

Eza Boom Boom :) said...

hampir sama je peribahasa kita hari ni.. Yess, pikir positif je. Nice one, RM20. oren. hihi.

Ayied Zudin Hashim said...

dah macam duit monoply..huhu..yg paling tertarik duit Rm 2o uh..

Nerdy Zuera said...

sekali pandang macam duit saidina?
alaa. board game tu. taw kan..

izah :) said...

color hijau duit RM 5 tu menarik betol.. RM 20 pon same jugak..:D

Aku Dan Teksi said...

cantik sylng warna emas

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum...

Jika mana-mana pihak begitu serius untuk menjaga hal-hal berkaitan agama.., masih banyak lagi persoalan pokok yang sangat kritikal seperti soal murtad, ajaran sesat, lemah keimanan dan pengamalan undang-undang Islam, mencipta dan menyebarkan fitnah, hal-hal berkaitan dengan ibadah seperti solat, puasa dan zakat...

Perkara sebegini yang perlu diperkuatkan bagi membentuk saf umat Islam akhir zaman yang tahan dari fitnah dajjal dan iblis serta sekutu-sekawannya....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

yalah org malaysia (melayu) ni mmg suka sibuk perikai hal-hal kecil freemason lah hape..


pdhal bnyk lg kan benda besar yg dah diresapi freemason tu mcm cara berpakaian, cara makan dan cara hidup..


kalau nk fikir psl perkara kecil ada je freemason dari dulu cth mcm stail bakar lemang, kuih karipap (sy penah terbaca kt blog mana ntah)

yusuflaili(Goku) said...

salam;
semuanya adalah secara kebetulan..hanya Allah yang tahu..apa2pun duit baru sungguh berwarna-warni.

hana said...

semua bnde nak freemason..
masalah yg bertentangn dgn ajaran Islam tak de pula nak kisah...
haish...

Anonymous said...

Assalamualaikum....
sekadar pandangan sahaja....
ptamenye,
duit2 bru sumenye cntik2 blake....

tp,
tdetik di hati yg kerajaan sngaja mngeluarkn duit2 yg mnimbulkn isu2 "illuminati, freemason & sbgainya" ini skdr utk mngalih pndgn awam & jg golongan2 yg suka "m'kaji" bnda2 remeh cmni dr isu PRU-13.....

wassalam......

shayra hint said...

freemason, illuminati, is not a small thing. they shot a brain like you to deny everything. they dont shoot on big things, they shoot on small things like this to which we'll never realize. go read further about the new world order and then u'll understand why people are talking about the new coins.

one who talks about all the shits on that particular coins doesnt talk nothing, but they'd dig what the rothschild etc has plan from thousands years before. the talks because they care. they know what is happening. pru is just a politician agenda.

you still have to read more. then you'll understand. dont be so narrow, ilmu Allah tu luas. Iqra' is key.

Post a Comment