Misteri cakaran pada muka!

Pada suatu pagi, seorang gadis baru bangun tidur,  terus pergi mandi dan basuh muka. tiba-tiba dia terjerit sebab terasa pedih di pipi. Dia jadi mengelabah gila sebab dia tak tau sejak bila ada luka kat pipi dia.. nak kata jerawat, rasanya tak ada jerawat pulak semalam.

Pantas selepas mandi, gadis tersebut mencari cermin..  3 garisan lurus panjang  dipipinya! Adakah dia terkena cakar saka harimau? Dia cuba mengimbau punca benda tu muncul. pikir punya pikir, akhirnya dia tau.. nyamuk puncanya! dia mengalami kegatalan yang serius pada pipi setelah di gigit nyamuk semasa tidur. Ini mendorang gadis terbabit menggaru pipi dengan rakusnya sambil mata masih tertutup. Kenikmatan semasa menggaru memang susah nak diungkapkan kan..

Jahat nyamuk tu? Eh, bukan salah nyamuk.. kuku dia tu yang panjang.. Malas sangat potong kuku, kan dah tercakar muka.. hahahha.. padan muka kau! padan mukaaa!!!!

p/s : sorry tak sempat blogwalking.. terima kasih kerana membaca entri serius aku ini..

p/s : huh, gadis itu sebenarnya aku!

33 KOMEN BERKOTAK BULAT:

SpeakerSekolah said...

Da agak dah..kb si glojoh..huahahaha

Khairil said...

itu la..lain kali spray dulu ubat nyamuk...skrg bahaya dgn demam denggi ni...hati2 ye...

peep said...

padan muko.. haha :P

nuyui a.k.a miss YUI said...

meh yui ptongkan kuku tu smpai takde kuku..heheh.

aRa ❤ aFiq™ said...

hahaha... KB lenkli rerajin ptong kuku noh.. ai isnin n jumaat elok ptong kuku :)

aimie amalina said...

kekekee
kesedapan gile menggaru muke akibat nyamuk
ouch! sungguh bahaya ni
hehehehe

Cik Lyeen said...

hahaha..serisu dah baca..ruapanya nyamuk dan lebih tragis wanita itu adalah tuan punya blog~~hehhehe

safwanmahzin said...

macam ini pon boleh..hahahaha

Hikari said...

ciannyer... xpe..t ilang le kesan tu..

kb shomel..ade kesan cako tu pn still shomel wut..
hihihi

diana said...

baby2 je yng tidur sambil cakar2 muka nih..
hahhahah

Eza Boom Boom :) said...

moral of the story : Jangan biar kuku panjang...Hehee... :)

SoLy SoLicious said...

lol..KB ka..kcian sgguh...truk ke ckar tu?haishh

Noorsha Muhamad said...

haha..ngigau ke smpai ckar muka..

josrevalution said...

haha..dah lah mencakar pipi sndiri pas tu hentakkan lg kat dinding!..huhu..

Shaherah said...

hahaha.. shera pun slalu gak TERcakar ni.. kuku pendek pun boleh tercakar gak..

faridah nazurah said...

hahhaha cakar2 la lagi.. tu lah baik pegi potong kuku. mesti dah panjang sgt kan?

bibi bibo said...

hahah , KB g potong kuku cpt2 !

ain dzaya said...

hahaah..kenapa revealed diri...huhu..
ganas siket mcm kak yong.haha

Niena Pengembara Ilahi said...

hehe kalo tido garu hape pn xsedar

Rai said...

hehehe..menggaru memang bestt.. tapi kesannya tu yg tatahan tu..

Murnie said...

aha .. kecian nye kb .. dulu, sy kena cakar ngan kucing time tido .. tp tak rasa pape pun .. nak mandi baru trasa perit kt pipi .. haha ..

era kecik said...

hahaha,, padan muka :P

Bui Junaidi said...

haha..len kali,buat lagi..

Wanie said...

khamis ni potong kuku ye..hehe

My Name is Mar said...

bela kuku ke?
Tak eloklah KB..
HOhoho..

Zul Fattah said...

ko hantu..? lari...

Zul Fattah said...

ko hantu..? lari...

yusuflaili said...

Salam;
Marahkan pijat kelambu dibakar..siapa suruh bela kuku..bagus bela ayam.

kotak bulat said...

Hahaha.. mane pnjg sgt pun kuku tu.. =.=' pndek je..

NasZ said...

tercalar muka sebab garu ek? hahaha.

Syuxer said...

kena pakai ubat nyamuk pasni..kan tergaru mata, amat pedih hehe..

kan kena nyamuk jenis aedes,memang nasib malangla hehe

TeTerBanG said...

hahhaa..dasyat benor...

hmm...ada 3 ckaran kat pipi kan?
bley jd mcm naruto nih...hihi...

Belog Sambal Belacan said...

sepatutnya nyamuk tu kna cakaran harimau:)

Post a Comment