Jaga mulut bila marah!

Sejak kebelakangan ni aku jarang nak marah-marah
sebab hidup aku sibuk dengan belajar
hari tu ada seorang manusia yang berjaya buat hati aku berasap

Berasap sebab dia biadap..
aku mintak resit bukti projek kawan aku, sebab kawan aku ni lemah lembut orangnya.. kena buli..
minah tu tak nak bagi.. aku paksa-paksa.. dia kata
" nanti aku bagi lah sial! "
kurang ajar dah tu bila dia memsialkan aku, apa aku kisah.. aku desak jugak dia, aku taknak dia buli kawan aku. Bila tertekan dengan aku yang masih menjaga kata ni, dia kata kat aku..
" apasal kau nak mintak macam cari gaduh, bukan hal kau pun kan. Jangan nak kurang ajar la!"
Eh, aku pulak yang dituduh kurang ajar

Senang je aku jawab.. aku balas..
" Sepanjang aku cakap dengan kau ni, ada keluar perkataan sial? ada aku maki kau?"

Terdiam dia.. Pendek kata..
Semarah-marah mana pun kau.. jaga perkataan yang keluar dari mulut tu..

32 KOMEN BERKOTAK BULAT:

pinky_liscious said...

senyum...tak perlu kata apa2..hehehe

YNA said...

memang kurang ajaq punya mulut!!!

abghani said...

mukin jiwanya kacau

era kecik said...

padan muka.. ha ha ha~

nuyui a.k.a miss YUI said...

pergh..xpnh ag kena cmtu!

Bui Junaidi said...

ganasnya..takut eh..*_*

diana said...

tu la..
manusia ni selalu lupa apa yang dia cakap..
dia lebih nampak apa
salah orang berbanding diri sendiri..

temah keroppi said...

hu2 kalau aku la kan..aku sialkan (plus maki org melake yg lain) die balik..ha3

Niena Pengembara Ilahi said...

hmm..org pmpuan kalo maki hamun huduh bunyinya,xpe..teruskan pertahankan diri sahabat2 kita dan diri kta..slagi xmlampaui batas teruskan

EyqaLuvender said...

t'lajak perahu bolehn diundur..t'lajak kata buruk padahnye...

myra yusreena said...

aihhh xpasal2 org laen yg kne sial ek

Op Anaz said...

kb cool la. samseng sopan. HAHA

izzati jerr said...

sungguh comel bila panda marah~~

Qaseh Qhaleef said...

tu la species org yg tak sedar diri .. :)

QueeN TerataI said...

kalau marah mesti kena maki ker? mmg x patutkan? tp itulah yg seringkali terjadi... dah jd sinonim marah dengan maki tue...

TeTerBanG said...

kot kedah...bila tgh marah, tgh bengang...mmg snang sgt nak mncarut..suka sgt menyumpah2 owg..
serius ckp..ksaq sngguh bila mrah..
sy yg owg kedah nie pon..mmg terasa sngguh..byknya, laki yg suka sgt nak ckp bnda yg x elok2 nie..

Shaherah said...

kkdg org yg ske ayt2 mcm tu.. die nk org pandang die macam gempak bler bercakap..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sbb tu org yg kurang ajar ni kita kena bilas smpi bersih.geram kan?

sha my heart said...

Em, teruknya orang.

KB, dah boleh masukkan blog Sha dalam bloglist. hari tu ada prob dengan blogger.com. =) Sekarang dah ok.

Afikah Aziz said...

kn dh kena ng KB,terus terdiam erk hehe

syaz@rozelt said...

btol setuju..klu terasa kte nie ade baran x terkawal, better diam je dr cakap pkataan bukan2..hehe

HanTu-ToMYam said...

kb sound macm tu..nak try jugak la..ngeee!

yusuflaili said...

Salam,
kalau aku kena mcm..mungkin ringan tangan aku agaknya..

NasZ said...

kalau saya, dah kena maki balik. hehe.

MOHD NASER.com

Syuxer said...

pengaruh citer2 cam KL gangster takpun bini2ku gangster la neh..cakap cam haram mulut bau longkang..mujur muka tak kena cium ngan tapak kaki..adeh..syuk memang pantang dengan mulut biadap neh..dengan member2 kamceng takpela gak..ni orang yang x berapa rapat sangat

msredcheesecake said...

kalau kita rasa marah, ambil masa untuk menjawab pada org yg kita marah tu... kalau kita terus jawab, mesti akan keluar makian... macam minah tu

SoLy SoLicious said...

terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata badan binasa

Ezad Skytech said...

tu la..cakap elok2 tak boleh ke..? jangan la sampai keluarkan perkataan macam tu kan KB...adooiii...~

anamizu said...

ha tu dia la..
pengaruh DVD le nih..
sesuke hati plak nk
ckp..mmg patutnye KB
bidas balik lg pedas
je..baru die tau! hish~



luv,
cik ana

suha said...

panda itu comel (^_^)

Eza Boom Boom :) said...

bila marah tu la time syaitan nak hasut perasaan kita sebut bukan-bukan..huhu. Astagfirullahalaziim..

Belog Sambal Belacan said...

dari perkataanla mencerminkn peribadi seseorang:)

Post a Comment