Apa itu Putu Bambu?

Assalamualaikum..


Sekejap saja dah sampai hujung minggu kan.. kurang rasanya orangyang mengadap depan blog ni.. walaupun kurang, aku nak cerita jugak *asyik bercerita je*
Semalam aku ada bersembang dengan Arulchelsea..

aku             : pakcik.. sembang dengan pakcik buat sy rasa lapar lah..
Arulchelsea : makan aje tau.. pergilah makan kalau lapar..
aku             : ok, nak pergi cari makanan kejap.
Arulchelsea : pakcik buatkan milo cuak ya.. kesian nanti comel tercekik..makan apa tu?
aku             : makan putu bambu..
Arulchelsea : putu bambu? apa tu?

Tu dia perbualan skemanya.. hahaha.. tak caya ke aku sembang dengan dia macam tu? errk..Ok, aku yang tambah-tambah dialog pasal milo cuak tu.. dengan comel tu sekali.. hahahha..

Apa motif aku cerita kat sini? motifnya, nak bagitau yang putu bambu ni makanan favourite aku, tiap-tiap hari jumaat kalau boleh aku nak makan..
Kenapa hari jumaat je? sebab ada jual kat pasar malam sini je..susah nak cari benda alah ni. Sebenarnya ramai lagi kawan-kawan aku yang tak tahu putu bambu ni apa.. korang tahu ke?

Haaa.. ni lah rupa putu bambu ni..

Dia ni macam adik beradik putu piring.. tapi putu piring kan macam piring.. putu bambu ni dibuat kat dalam buluh.. jadi rupanya ala-ala kebuluhan *ada ke perkataan ni?*

Kalau korang tak pernah makan.. cuba rasa.. Makan waktu panas-panas lagi, peh! terbaik! memang SODAP! *meleleh dah air liur* Dalamnya ada gula melaka, pastu luarnya pulak ditabur lagi dengan kelapa parut dan gula.. rasa dia memang sodap.. kalah lah putu piring!

Sesiapa rasa nak belanja aku putu bambu ni, boleh lah bagi aku duit.. aku beli sendiri.. *taknak share dgn sesiapa*


p/s : aku belum dapat umumkan pemenang segmen mengejut aku buat masa ni.. sebab juri-jurinya dah berpening kepala dan bergaduh-gaduhan sesama sendiri dalam memilih pemenangnya..

39 KOMEN BERKOTAK BULAT:

sergeant keroro said...

sedap, hehe XD

Atie iskandar said...

suke jugak.. alamk, buat terliur la.. ish..

safwanmahzin said...

memang sodap laahhh..=)

Wani said...

putu bambu sedapppp ! huhu

Roza Ami Nanomiya said...

rasa mcm pernah makan sekali

Aisyah Aina said...

sedap2...tapi lagi suka putu piring kot :D
dah lama tak jumpa putu bambu...

Khairil said...

ada yang panggil putu buluh...sedap makan...gaul-gaul makan macam nasi...

kotak bulat said...

@sergeant keroro memg sedap!
@Atie iskandar sama lah.. kb terliur jugak ni.. :P

@safwanmahzin da penah makn ye.. :)

kotak bulat said...

@Wanibetul..memg sdap~

Lieyda said...

mmg sgt sedap!

kotak bulat said...

@Aisyah Aina putu piring senang dpt ek..tu yg pelik lak..

kotak bulat said...

@Khairil gaul-gaul..hehe..tak penah lak gaul2 lg.. nk try la nti

Syuxer said...

x pernah makan putu bambu T_T..bulan puasa selalu orang wat kan?nanti nak carilah

EiZaRaZiErYa said...

wahhh..sedap nnye~ nk bnyk boleh x KB..?? eheheh...pasal segmen 2..apesal gado2..xmo2...xmo gado..ehehe...wink3 >_<

kotak bulat said...

@EiZaRaZiErYa biakan je dorg gaduh... kb tgk je.. :P

EiZaRaZiErYa said...

ehehehe...cian pulak zie tgok~ xsmpt diri btl..dah kne belasah lagi~ ehehe.. wink3 >_<

Mrs. Farhan said...

Sdapnyyeee. Dah lama x makan. *meleleh air liu sampai jatuh ke keyboard*

niena shopping2u said...

sedap nye putu bambo ni... rasa cam nk gi carik je petang ni

Ly_Tulip said...

x minat sgt..tp suka je makan...heheheh

syaz@rozelt said...

tawu2..sebab fevret syaz jugak..hehe

zarulfarhana said...

saya pgil putu bulu
mmg sdap
tp skrg pyah nk dpt

ArulchelseA said...

pandai mk cik buat dialog tu.. kih kih kih..

kotak bulat said...

@ syaz@rozelt fav jugak ek.heheh..same2..
@zarulfarhana putu bulu? hehehe..tang mne yg ad bulu tu?

@ ArulchelseA ahahaa.. memang pndai pun.. :P

el-janna said...

ngaaaaaaaaaa mmg sedap la. lagi suka putu mayam^^

sj said...

feveret aku gk ni... kt johor putu bambu tu dh siap golek dgn kelapa n gula aw ...

.m y z. said...

fuhhh kalau inti gula melaka tu banyak pehhh sedapppppp. peberet ziema jugak ni tau :D

p/s : jom exchange banner nak tak? hehe ternampak banner KB kat sidebar ni. terasa mcm nak ambik je :)

kotak bulat said...

.m y z. : nak tukar? boleh aje..hihihii

selendang merah said...

Sm nak juga..sedapnya...nanti antar kt sm taw..hehe

faizura rahman said...

alahai, sedap nye!

Khairil said...

kb: cuba try test tengok cara tu ...sedap... :D

Firdaus Kasim said...

kt kl nie susah nk jumpa! huhu..
sy dah tukar link dan tukar banner.. thanks yew awk :)

Shiety Myra Chubbyra ;P said...

mesti manis rasanya kan? agak jer hhe

tia @ Ini Kisah Tia said...

oh tolongggg ! Tia suka makan putu tuu . ada lagi , putu piring . waaaaaa !!

kotak bulat said...

Shiety Myra Chubbyra ;P : tak manis sgt.. tapi manis jgak.. *err..aku lak xpham*

bungaitucantik said...

haha..psal segmen tu klaka lah..leh lak gduh yer..ape kater suh juri tuh plih aku jer, xyah nk pening kepale kaannn...muahaha :P

kotak bulat said...

bungaitucantik : marah org nnti la...hahaha

kokser kokdam said...

ambo suke mende neh..

sdap!!

[sutera kasih] said...

1st time tgk kueh ni..nmpk sedap !

Fiizya Aurora said...

favorite saya nie..pantang pi pasar mlm..mesti beli...

Post a Comment