Rumah yang Seram

Assalamualaikum..
harini aku nak ceritakan satu perkara...
kejadian ni berlaku malam semalam semasa aku tinggal berseorangan kat rumah sewa..

Aku duduk lepak sorang-sorang layan blog kat dalam bilik, tiba-tiba terdengar kucing menjerit-jerit kat luar rumah.. tapi aku abaikan je sebab malas nak bertekak dengan kucing.. Jam dah pukul 12.14 tengah malam, aku rasa badan aku panas pulak, jadi aku pun pergi mandi..

Aku pun pergi mandi tengah-tengah malam ni, aku kan berani.. *berlagak pulak*
tengah leka mandi, tiba-tiba aku dengar bunyi barang jatuh dari dapur.
Cis, tak kena masa pulak benda tu nak jatuh.. terkejut aku!
Aku buat-buat tak dengar apa-apa, tiba-tiba lampu bilik air aku berkelip-kelip, kejap padam kejap menyala..
aku pandang lampu tu, aku tersentap!
terus aku cepat-cepat mandi,  jantung gerak laju yang amat!

Bila roomate aku balik, aku terus cakap kat dia..
" lampu bilik air tu da rosak, kena tukar tau.. susah aku nak mandi.. ada lipas lak tu kat tepi lampu tu..aku dah lah takut lipas!"


Persoalan..
kenapa lampu berkelip-kelip dikaitkan dengan hantu? 

42 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Unknown said...

aduh ko neh..lipas jer~tupon nak takot ker?

Sri_Tulip said...

lepas mandi teros tido????huhu
kucing menjerit2????

Norani Shuhada Blogspot said...

cis , haha ! cik yang bace ni pom dah seram !saje je kb post cite ni mlm2 eh ?:P

halidaRahman said...

suspennn ja =.=

Unknown said...

walaupon xbape nk seram tp aku yg sorg2 kat rumah ni dah mule pndg kri kanan...

saya eqa ikram said...

xde la.. ta semestinye lampu ta berkedip berkaitan ngun hantu .. hummm:)

Niena Muhammad said...

sbbb.. hantu mmg suka main lampu liplap :D

Cik Baju Kurung said...

entah . sape punye keje kaitkan lampu kelip kelip dengan hantu . -.-'

ILA HonEyBuNNy said...

geliii kan bila tengok lipas...uwawwa

RHI said...

kelik2 tu kan backround suspen, itu yg berkait hehe

feyza said...

sbb byk org buat cite lampu kelip konfem ada hantu~

Unknown said...

same la KB . Lipas adalah musuh saye yg plg ketat. HAHA. erm..sebab ape ek.. sebab ni cite hantu pnye pasalla.. sme nk buat lmpu kelip2 gtu.

Unknown said...

hahah..persoalan tu yg nk kne kaji tu...huhu

syuxer said...

aaa..dorang nak kita ketahui kedatangan dorang la tuh heheh..maklumla kan sergah face to face depan kita, tak syok plak kita pengsan terus..jadi dorang dera mental kita dulu..biar jantung dupdapdup..

dok sorang2 lagila dia suka kaco..heheh maklumlah bosan kena buli dalam alam dia heheh..ye ye syuk cakap hahaah

Srikandi Cinta said...

huhu jangan duduk sorang2

Unknown said...

huhu pasni kna bwk teman la..

Nasz said...

kesian kat lipas tu..haha..

jemput singgah ye?

MOHD NASER.com

arituarini said...

pandai mk cik wat cite seram..seram pk cik ..kih kih kih..:P

Unknown said...

ni mesti banyak tgk cerita hantu...lampu tu dah nak rosak dia kata ada hantu..hihihi...

khairul akmal bin azman said...

perasaan je kot..hehe..ke byk pikir bukan2

kotak bulat said...

@bungaitucantik lias tu kat ats..t dia terbang leak atas ale aku cam ne..

Ly_Tulip: heheh..kucing termeooww..

kotak bulat said...

@Syuxer hehehe... knpe dlm cite antu, bile tgk lmpu da kelip2..mesti mengelabah.. tukar je la mentol tu kan..:P

Khairil: heheh..bru layan crita antu aritu.. :P

ArulchelseA : elehh..pakcik tipu kan.. :P

Unknown said...

hantu kan tak suka lampu..silau kata dia nak off suis tak tau kat mana kb..jadi dia jentik2 je la mentol tu..sekian dari cerita benar bro,

иιиα αмιяα said...

haish suspen je. engt kn nk kuar cter hantu..

zarul farhana said...

hahhaha...xthu napa...tp slalu tgk cita seram cm tue...asal lmpu jd cm tue ja msti pkir bnda tue...

Cha sahaja said...

bwu nmpk dramatis sket lau hantu main lampu..keh keh.

K.Zhariff said...

haha, sabar je la. seram komedi rupenye. :P

Unknown said...

dekat 2 bulan uma tu ko tinggalkan~ mst byk bela kan...

vampire's lovex said...

hantu suka main lampu sebab rumah dorang xde lampu..sebab tu la kelip2 hahaha...

aku geli gilaaaaaaaaaaaa dengan lipas hahaha

ir yien 9897 said...

hahahaha..hantu tue nak intai kamu mandi ko cyg... lampu kelip2 tanda romantik..hahaha

Nur Nazrah Bibi said...

ni mesti kes slalu tgk cite hantu kan . sampai terbawa2

Wanie said...

eh ade hatu eh?keke
sbb kat tv slalu kite tgk klu kelip2 mesti hantu kuar..

Norhisham Nordin said...

bygkan lipas tu terbang2 pulak pastu langgar2 lampu... huhuhu... lg scary kan..?

Aisyah Aina said...

hahaha...bila duduk sorang2...tengah malam pulak tu mesti pikir pasal hantu je...tak tau nak pikir apa dah :D

Areyoudys said...

as salam..
hish. terkena pakcik.
ingatkan boleh memberikan suspen.lain kali bior tinggla betul. dah lama tu, balik semula.

=p


naziha ada masalah nak buat entri? takde internet> nak jimat quota broadband?
ni ada..

Tutorial Dari Pakcik Untuk Buat entri Offline Tanpa Internet.

by : fadzli-rt.blogspot.com

Acik said...

sebab selalunya citer hantu dia wat lampu kelip-kelip, then hantu muncul ...

Sarah Mnasir said...

cik KB.. ara pown tkot LIPAS.. haha

Unknown said...

er...biar betol!!..hehe..adakah,asl hantu je lampu pejam??..hehe..x betol..x betol...x betol..haha...cara mengetauhi siapakah pengomen anonymous itu

Unknown said...

relax ah..tak ad ap2 pon..hohoh

adeque said...

sebab.. cerite seram selalu tunjuk lampu kelip2.. hehehe

Unknown said...

eleh baru lampu nk berkelip-kelip dh nak takut...lom lagi jumpa yg lain2...

K said...

hehe, sebab kejap ada kejap takde.

cuak kot T.T

Post a Comment