Keajaiban Haiwan Di Sekeliling Kita


Assalamualaikum...


Hari ni aku nak berkongsi sesuatu yang aku baru je tau.. mungkin korang da tau..
tapi buat-buat la macam baru tau ye.. *wajib*

Keajaiban haiwan di sekeliling kita.. kadang-kadang kita pun tak perasan hal ni sebab kita bukan tinggal dengan haiwan kan.. kita tengok haiwan ni pun bila kita pergi zoo kan.. tu pun setahun sekali baru pergi..

Aku tunjukkan 8 keajaiban je.. sebab aku suke nombor 8.. *ada kene mengena ke?*

1. Kanggaru tidak boleh berjalan mengundur! dia jalan ke depan je... eh, dia jalan ke? dia kan melompat!

*posing maut punya*

2. Burung kelicap merupakan burung terkecil di dunia dengan berat kurang satu gram!


3.Beruang mampu lari 48 kilometer sejam  *beruang lari guna 4 kaki tau.. bukan 2*


4.Gajah adalah satu-satunya haiwan yang tidak boleh melompat.. *dalam kartun, gajah memang boleh melompat*
*kan betul...gajah kartun leh melompat!*

5.Mentadak mentadu adalah satu-satunya haiwan yang boleh memusingkan kepalanya 360 darjah!


6. Haiwan paling kuat di dunia ialah badak sumbu. *selama ni ingatkan gajah paling kuat* 
badak dapat mengangkat 850kali beratnya sendiri.


7. Semut hitam yang dipanggil black bulldog ant di Australia merupakan semut paling berbahaya di dunia. Ia menggigit dan mengeluarkan bisa dalam satu-satu masa dan boleh membunuh manusia!


8.Tenggiling binatang yang malas. ia menghabiskan 80% hayatnya untuk tidur sahaja.

*gambar ni di ambil masa dia tengah terjaga*

Ihsan gambar : google comel.


Sama- sama kita tambah lagi ilmu kita hari ni.. 



P/s : alaaa... teringin nak pergi zoo..

9 KOMEN BERKOTAK BULAT:

♥Lady Ainaa♥ said...

wow!!!! suke bace entry ni..hehehehe..

kotak bulat said...

hehe.. thanks :)

Kaio said...

hye. best post menarik tu.
jemput la singgah

http://kaio89kl.blogspot.com/2011/05/himpunan-gambar-gambar-yang-awesome.html

Jahidih Saili said...
This comment has been removed by the author.
zuraime said...

:)

kotak bulat said...

Jahidih Saili: thanks

kotak bulat said...

zuraime: :)

kokser kokdam said...

suke gambo no 1.. hahaha..

Bro ahmad said...

ingat zooo tadi huhuu..semua binatang ada yea kb

Post a Comment