Perkhawinan Termahal Dunia

Baru-baru ni kan kecoh tentang perkhawinan kerabat raja, Putera william dan Kate Middleton. *baru ke?*
Jadi aku teringin nak tahu, siapa yang pegang rekod perkhawinan termahal pada masa sekarang ni.


Perkhawinan termahal dipegang oleh Seemanto dan Sushanto Roy. Menariknya, gelaran tersebut dimiliki bukan seorang kerabat diraja dan bukannya rakyat negara maju sebaliknya dari dunia ketiga!
Jadi jom kita selami apa kehebatan perkhawinan yang dinobatkan sebagai 'perkhawinan termahal ni'.
Anak ahli perniagaan terkenal India, Subrata Roy yang mana perkahwinan bertarikh 14 Februari 2004 itu kekal menjuarai carta majlis perkahwinan termahal dunia dengan kos sebanyak RM386 juta untuk tetamu seramai 10,000 orang! 

Menarik tentang perkhawinan mereka :


1. Hadiah siling emas, 10,000 tetamu termasuk pengemis pelengkap majlis kahwin RM386 juta .


2. Makanan diedarkan kepada lebih 140,000 pengemis di seluruh negara. *bagus dia ni *


3. Sebanyak 110 jenis makanan termasuk India, Mexico, Itali, Mongolia, Lubnan dan Amerika   dihidangkan


4. Setiap tetamu dijemput dari rumah dengan limosin dan dibawa ke lapangan terbang.


5. Cabutan bertuah untuk tetamu menawarkan syiling emas sebagai hadiah.




Hakikatnya, mungkin pelik bagi kita melihat bagaimana masih ramai yang sanggup berhabisan wang bagi perkahwinan yang berdasarkan kelaziman ketika ini, sukar bertahan. Namun, itulah keadaannya apabila ada yang mengutamakan pepatah ‘tepuk dada, tanya selera’ dan sanggup berlumba-lumba demi mencatat sejarah antara perkahwinan terhebat dunia.




10 KOMEN BERKOTAK BULAT:

CikAizA said...

wahhhh... sungguh membazir giler.... hehhehhe

kotak bulat said...

rasanya dia xkisah membazir..yg pnting dapat nama kan..

W A W A said...

giler best . tetamu dijemput dari rumah dengan limosin dan dibawa ke lapangan terbang. terbaekkkk lahh .

kotak bulat said...

tetamu nya la yg best.. huhu..

farhah dzarif said...

mak ai, byk gila makanan :O

kotak bulat said...

hehehe.. sb tu la yg mhal tu..

Axieana Yumi Life said...

huhuhu..mahal giler...

Ina said...

duit lebih x tau nak buat apa kot...

kotak bulat said...

Ina: yela tu agaknya.. simpan je pun xgne kan lau it byk2 gitu..

Bro ahmad said...

RABAK POKET BRO AHMAD KALAU MACAM NI..HMMM

Post a Comment