Tak tahu jalan

Aku kalau tang nak ingat jalan raya ni memang aku lah orang paling teruk, bila kawan-kawan tanya macam mana nak pergi mahkota parade, macam mana nak pergi melaka central, aku bagitau jalannya tapi memang akan sesat lah! aku memang tak ingat laluannya walaupun dah berpuluh kali aku pergi..

Jadi kawan-kawan aku dah malas nak tanya pasal jalan kat aku, sebab dorang tahu sia-sia je tanya kat aku.. bukan aku ingat pun laluan nya nanti.. Biasanya aku pergi jejalan naik kereta kawan aku, sebab tu aku tak ingat jalan.. yang aku tahu, aku bukak pintu kereta, naik, pastu pandang pemandangan kiri kanan je.. aku tak tengok depan pun.. tahu-tahu dah sampai.

Sekarang aku dah tak kisah kena ejek ' bukan orang melaka' sebab aku memang tak ingat pun laluan kat melaka ni, yang aku tahu, ikut je signboard kat tepi jalan tu, nanti sampailah.. melaka ni pusing-pusing mana pun sampai jugak..

Err.. Aku sorang je ke yang susah ingat jalan? nak download GPS la..

22 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Niena Pengembara Ilahi said...

erk..kekadang nk gi MP ngan Ms pn sesat lgi tau

Niena Pengembara Ilahi said...

erk..kekadang nk gi MP ngan Ms pn sesat lgi tau

Faaein Talip Roy said...

bukan ko sorang.. orang lain pun.. melaka.. banyak signboard.. sesat2 nant jumpe gak jalan.. ko melaka area mana weh?

Belog Sambal Belacan said...

ikut signboard nnti jupe la...:)

Noorsha Muhamad said...

sy pn susah nk ingt jln..haha..

Si BuDaK KaChAk said...

dun worry...saya pun slalu gak camtu...bab ingat jalan memang susah sikit...tapi kalau da hari2 ikut jalan same takpe la...bleh la igt...neway tak tau ka KB orang melaka...leh la nnt kalau gi MP leh jmpe KB

alif haris said...

hahaha .. beli la GPS hehe :D

msredcheesecake said...

Haha.... Samalah msred... Tu pasal jarang drive sendiri.... Gps pon tatau guna walaupun da download....

Ezad Skytech said...

hee..kalau jarang pergi memang tak ingat jalan la..tapi kalau da selalu tu boleh la hafal sikit2..hee~

diana said...

akak pun selalu jugak lupa..
sebab bukan akak yang drive jadi lagi la senang lupa..:p

Bro ahmad said...

bro ada gps boleh pinjam huhuu,,tapi belum update..hampehh punya gps..balik kampung bro tak tunjuk jalan huhh...tak pe kb tnya orang je,

josrevalution said...

hehe..err,,jln dalam gmbar bukan jln mati ke??..kajedah!..huhu

KaK LimAh Si SupiR said...

hr 2 p melaka sb nk g knduri kawen rmh membe..membe gtau jalan xmembina lgsg..kadkawen plak lpak gmbr company yg dh ttp..memg pndai2 sndr j laa cri jalan p rmh dye :P

Finaz Jaafar said...

harussslah bukan ko sorg ! aq pn sme !

yusuflaili said...

Salam;
aku biasanya kalau dah lalu tempat tu sekali..gerenti ingat sampai 5 tahun..

SoLy SoLicious said...

ramai kot faile kalo ingt bab jalan2 ni

yayath said...

haha...kita sama la KB..susah betul nak ingat jalan tau...selalu je sesat2 time drive..hahha~~

Rai said...

saya dgn husband selalu sesat jugak..tapi kalau ke tempat baru la..kalau tempat da pernah pergi tu ok je..

zarulfarhana said...

tringat lak sesat dalam u...masa mgu pertama masuk stdy...

abghani said...

samalah aku pun susah nk ingat jalan.di sesuatu tempat

~iz~ said...

sama la kita...iz pn kadang dah lalu berkali2 pn payah nak ingat..

kena cari gps gak la ni..:)

Wanie said...

GPS boleh dwload? KB org melaka rupenye..hehe..normal la klu tak bawak keta susah nak ingat jalan..nanti dah ade keta sendiri bru boleh ingat..

Post a Comment