Tidur Berdengkur

Jenab : Milah, boleh tak kau jangan tidur berdengkur lagi? aku susah lah nak tidur malam!
Milah : Errr.. aku tidur berdengkur ke? aku tak perasan pun..
Jenab : dah kau tengah tidur..memang lah kau tak perasan.. annoying tau tak..semalaman aku tak dapat tidur..

Akibat terasa hati dengan kata-kata Jenab, milah pun menyembunyikan diri di belakang almari sebagai tanda merajuk dan berkecil hati..

Mungkin ada antara kita yang kawan atau pasangan tidur berdengkur.. janganlah marah si kawan tu sebab bukan salah dia pun, malah dia tak sedar.. entah-entah kita tidur berdengkur pun kita tak sedar. Aku cakap ni sebab aku dulu ada kawan yang tidur berdengkur tahap raja dengkur punya. Lagi-lagi bila dia penat, dengkuran dia kat bilik boleh sampai ke ruang tamu! Biasanya aku akan tidur lebih awal dari dia jadi aku dapat elak dengar dengkuran dia.

Malangnya pada suatu hari, dia tidur lebih awal dari aku sebab penat sangat.. aku pun takde pilihan jadi berusaha tidur jugak sebelah dia.. aku berguling-guling selama setengah jam dan mula rasa tertekan sebab dengkuran dia macam berpusing-pusing pastu mengejek - ejek kat kepala aku ni.. Aku capai semua bantal yang ada kat atas katil tu, aku tindankan semua kat muka dia, tutup kawasan mulut dia dengan bantal-bantal biar bunyi dengkuran tu jadi perlahan.. Berhasil lah jugak walaupun kejam..

Bila bangun pagi , aku cakap kat dia..
"Semalam kau berdengkur kuat, aku tutup muka kau dengan bantal.. mintak maaf lah ye"

p/s : jangan marah orang yang tidur berdengkur.. tak baik ok..

53 KOMEN BERKOTAK BULAT:

faridah nazurah said...

hahaha sy pun kadang2 berdengkur. tp kalau betul2 penat je lah.

yusuflaili said...

Salam;
Akupun tidur berdengkur..tapi taklah kuat sanggat,sebenarnya aku tak tahu bini aku yang kata.

____Myera Nyera said...

haha sweet tol siap mintak maaf tu haha. ^^,

Rai said...

tidur berdengkur tanda ada masalah pada saluran pernafasan..bahaya.. boleh menyebabkan mati ketika tidur sbb lemas..so kalau ada kawan yg selalu berdengkur tu suh dia pi jumpa doktor..

saya selalu tidur nganga..bangun tidur mesti rasa haus gila..hahaha..

LydSunshine said...

Bahaya ko ni. Kang bleh meninggal kawan ko tu. Tak pasal ko masuk metro muka depan. HUhu.

abghani said...

aku tk leh tidur klu ada org berdenkur

shafmechy said...

suruh dia beli yg hilangkan dengkuran tu..hehe

cik idora said...

kalo pompuan yg tido brdengkur.. alngkah buruknye..

Belog Sambal Belacan said...

mmg sepoi la yg tido berdengkur ni tp klu gurl tdo berdengkur rasanya buruknya upanya kan..kan..:)..

[sutera kasih] said...

kesian tgk org tidur berdengkur..ada mslh pernafasan tu huhu

zieyzain said...

haha~..nak marah mereka macam mana klu rasa kesian plak..haha~

::budak:: said...

haha..naseb baek kwn tu hidup lg keesokan hari :)

aku said...

aku pun slalu wat yg part bantal tu..kat mak aku sendrik!haha

diana said...

ekeek..
cemana kalau bangun pagi tengok2 kawan kita mati lemas..
ejkeekeke

Si Pujangga said...

kesian org berdgkur ni.. die ade masalh pernfasn sebnrnye..

elok tido mengiring bg yg berdgkur..

saya eqa ikram said...

lucu... huhuhu...

SoLy SoLicious said...

kalo ade org berdengkur pun sy wat xtau aje..hahha... biarlah ..

msredcheesecake said...

beul tu jgn marah org berdengkur...msred tidur berdengkur menurut kata mr bf....hheeee

*rainyscream* said...

Kb buat jahat!!! sian org tu.ahahaha
tapi.....sama la.kalau pi hotel, ada ayah saya, mesti xdapat tido~ huuuuu T-T

sleeping_maniac90 said...

ciannya kt org y bdgkur nih. huhuhu..
bole wt org rs rndh dri kot bnd nih..
especially pompuan..

Fathiah Hamim said...

kesian kot sebenarnya. bukan dia sengaja.

I do I need Iman said...

hahah comel je;) sebaik dye dpt bernafas.

fst time terjah sini. comei.
.jemputlah ;)

http://mawarkuwada.blogspot.com/2011/09/saya-rindu-awak-sangat.html

Ezad Skytech said...

heee..biasa la tu KB..kalau da penat sangat kadang2 bukannya orang tu sedar pon tidur berdengkur..hee~

Freaky said...

KB anda telah menang hadiah Give Away.. sila ke entri ni

Penerima Hadiah Give Away Top 10 Referring Url

iPai said...

uhuh ... memang susah sikit kalau penyakit yang ni .. sebab effek orang lain juga ..

iPai said...

selamat hari raya nazihan !!

Gelugoq said...

haha.. kasihan pada org yg tdur brdengkur

Bell said...

kdg2 kita tak sedar yg kita berdengkur..tbe2 ada kwn kata..eh..ko berdengkur la tadi..ceitt~ haha

aRa ❤ aFiq™ said...

roomate ara ada yg bdengkur.. tp abg ipar ara g kuat bdengkur.. huu

Pendamba Mawar said...

bnda cam ni berlaku dalam kita tak sedar..jadi knapa nk dipersalahkan..betul tak

Amirul Aqiim said...

aku suka bila balik kg..
bila sedara mara smua dh bkumpul..
waktu tidur paling best..
ada bantak trompet..
kroh kroh.. =.='

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

gunakan penyepit tu...nma pe ye ..lupa lak..aishhh

Freaky said...

KB x nak hadiah ke ? hantar alamat rumah ke emel freaky

Bro ahmad said...

berdengkur..kejut je..tak elok kb

Khairil said...

org yg berdengkur memang tidak sedar dia berdengkur...kesian , letih betul...hehe

sj said...

cik kb y baek .. walau dak2 kelas saya suka pgl sya milah ... walau sya tak suka ... tp mlm sye tido tak brdengkur walau sye pnt hehehe ...

Pak Pis said...

wakakak...siap selungkup mulut budak bedengkor ngn bantal...tindakan tertekan tu

sifu im said...

milah tu hati kuntum sangat kot..

kawan aku de je yg tido berdengkur..ktorg siap maki hamun lagi..tpi dia slamber je..mkin berdengkur ade la..haha

bungaitucantik said...

haha..klo ko tido awal lak terpaksa dgr ko dengkut..

p/s : cam kenal la plak..aku taw, org yg tido sblh ko gak kan..nak wat cane~

cayob said...

ala senang je...ubat orang berdengkor ini...kalau dia bunyi....korang tutup je hidungnya selama 3-5 minit. Insy Allah....dia pergi selama-lamanya....selesai masalah kan :P

uppppsss tiba-tiba je aku comment ini. Salam kenalan dari c ayob


Alang-alang saya dah datang, nak jemput awk dan rakan-rakan awk...datanglah p rumah.....beraya... :) Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

http://cayob.blogspot.com/

muhamad hanif said...

oh,

aku tak marah, kau ckap mcm pengalaman kena marah je ?


AHHAHAHAH

alif haris said...

hahaha ..
agkat ke jamban je kwn berdengkur tu hahaha

El-Janna said...

kesian la~~ xbaik tau~~

buDAK keCIK said...

kisah sepupu ak lagi best.

ade satu hari tu, dia tido kt ruang tamu. dia ni mmg raja dengkur gak. kuat weh dia berdengkur. pastu tyme tu ade pencuri nk masuk selongkar rumah mkcik ak. tp x sempat la sbb dia terkejut bunyi dengkuran sepupu ak tu. pncuri tu hnya sempat amek mug kt tepi tv je. kahkah

Diana @ bilakukatacinta said...

nasib baik tak mati kelemasan..

iMBobo said...

minta2 jgn lah dpt bini yg berdengkur hehehe...

BiNtaNg HaTi said...

hehehe...roomate pun kuat berdengkur tp buat derk je la, lagipun bukan sengaja dia nak keluarkan dengkuran yg berirama tu...:)

yatie Awang said...

kakak kalau tido dekat ngan orang yg berdengkur, kakak tak marah tapi kakak akan kejutkan dia dan suruh dia tido balik, macam mana perasaan dia kalau orang ganggu dia tengah tido hahah jahat kakak kan

Acik said...

kalu terlalu penat, kengkadang berdengkur gak! :(

anismelon said...

kalo penat selalu lah kot berdengkur..

ainaa said...

kadang2 berdengkur sebab salah posisi tidur or ada sinus. taleh la nak salahkan dorang. sume orang nak tidur comel2 kan. sape lah nak tidur berdengkur :)

sergeant keroro said...

hehe, lau budak laki relax jek tegur direct. haha, boleh jadi bahan kot :P

budakijaupendek said...

hoho.
amalkan dari kecik dengar ayah tdur berdengkur.
so dh besar g hstel dh boleh than dgr dengkuran tu.
haha

Post a Comment