Cinta dalam diam

Asyik bercerita pasal makanan dan puasa je kan, aku nak cerita tentang cinta pulak..boleh?

Masa dalam kelas dulu, aku selalu perhatikan kawan sekelas aku yang pendiam orangnya.. Firdaus, tak banyak cakap tapi pintar orangnya. Aku selalu terpaku bila melihat rupa dia, serius ada daya tarikan yang buat aku tak dapat mengalihkan pandangan ke tempat lain!
Dalam tak sedar rupanya aku mula menaruh hati pada dia, tapi tak pernah langsung aku tunjukkan memandangkan kawan-kawan perempuan lain ada jugak yang suka dia. Korang nak tahu, selalu jugak dia perasan aku curi-curi pandang dia, tapi cepat-cepat aku pandang tempat lain. Malu la kalau kantoi!
Selama 3 tahun berlalu begitu saja, tanpa aku luahkan dan perasaan tu tak pernah berubah. Masih setia aku memerhati dari jauh setiap gerak-geri dia, selama 3 tahun ni boleh dikira berapa kali saja aku berbual dengan dia. Mungkin sebab aku akan tergagap-gagap bila berdepan dengan dia jadi lebih baik aku diam.

Suatu hari, malang menimpa aku.. aku excident kena langgar dengan lori sampah sampai patah tangan aku ni. Jadi aku kena lepak kat hospital selama seminggu. Aku hanya sempat bagitau kawan rapat aku je pasal hal aku kemalangan ni.
Seharian aku lepak hospital, memang bosan sebab takde yang datang melawat jadi aku habiskan masa dengan tidur je.
"Assalamualaikum.."
aku dengar orang bagi salam.. "Waalaikumusalam.. errkk!"  aku terkejut tengok lelaki yang berdiri sebelah katil aku ni.
"Firdaus??"

Bersambung... hehehehe....


p/s : paham tak kisah aku ni?

48 KOMEN BERKOTAK BULAT:

ainaa said...

die pon duk hospital gak?

Wanie said...

hehe..paham2..aku suke kat sorg ni namenye Firdaus ye..

sebenarnye Firdaus tu yang langgar kan? :D

alif haris said...

abes la mesti tergagap2 nnt borak ngn die hahaha :D

BiNtaNg HaTi said...

jejaka pujaan datang melawat...wah3...:)

Wani said...

wow wow wow .
cepat sambung ! tak sabarrr

Unna said...

heheh faham faham. tak leh blah ar KB, kena langgar ngan lori sampah. iskk. buat la jatuh longkang sebab firdaus depan mata ke. hikhik

Anak Wak Mail said...

paham2x..hehe..firdaus pon dalam diam ada taman..=P

Norhisham Nordin said...

okehh, yg pasti bukan Firdaus yg langgar... aku agak Firdaus ni jenis yg caring & dia pun ada hati kat ko... sbb tu bila dia tau ko excident, dia pun dtg melawat...

nurain.samsudin said...

phm phm. entah2 die pn syok kt kb jugak kot. ececechh

miezah said...

pham sngt2 ..
oooOOO ..
cpat lar smbung ..
xsabar doh ni ..
hehe .. ^_^

kaseh suchi said...

entah2 firdaus keje part time kat hosp.. hehehe

Rai said...

ntah2 firdaus suruh member dia langgar sbb nak lawat "aku" kat hospital..erkk..kejam gila..hahahaha..

abglan said...

oooO dia nak cari bilik kawan dia kot... tersalah masuk

selendang merah said...

cepat wt sambungan kak..nak tahu lagi macam mana hubungannya sekarang??

el-janna said...

ngaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kuang kuang kuang^^

Bro ahmad said...

bersambung la pulak kb..tak pe sabar tunggu sampai habis cerita hmmm

ainondreamergirl♥ said...

ececeh. suwit betol. teruskan cpt2 taw kb. xsaba nk baca :D

Anonymous said...

wah..maen sambung2 pulak die eh...ehehee..ok2..tunggu next eps. ^_^

Bui Junaidi said...

ni mesti mimpi,ye tak..hahaha
adik bui namanya firdaus jugak tp budak lagi lah

Tea Dno said...

wah wah. dah makin ramai pulak buat kisah cinta ni. cepat sambunG!!

Tea Dno said...

ex-undeclare BF tea dulu pun nama, Firdaus. :)

Fad said...

firdaus tu freaky eh..hehehe

syiela said...

wah firdaus dtg melawat mesti cepat lega.. tapi knapa lori sampah yg besar gedak tu yg langgar

Pak Pis said...

ala..bersambung...tolong sambungkan segere..ooo buat cerite tergantung nakalz nakalz heheh.. tq Sebab merelakan diri mengikuti sy ke Blok pak pis heheh :)

muhamad hanif said...

wahhh,,

mesti firdaus part time cleaner kat situ kan ?

Afikah Aziz said...

kembar firdaus kot hihi..cepat KB sambung,teruja nak bace ni hehe :p

sleeping_maniac90 said...

hahaha..
malu2 kucing lerr tuh...
tp bestnya org y kta mnt dtg jenguk kite hehehe

Nurasyiqin said...

wah..cam novel lah..cepat sikit sambung..=p

EYFAalias said...

Amboi kena langgar dengan lori sampah. huhuhu

EYFAalias said...

dia doktor ke apa ? ahaha

NasZ said...

wah..Firdaus datang jenguk. mesti merah padam + tergagap2 = malu kan? Hehehe..

MOHD NASER.com

sergeant keroro said...

lori sampah!!! busukkkkkk :P

p/s : cepat sambung XD

zarulfarhana said...

fhm2...

cept la smbung..nk taw kisah seterusnya...

mindaKhayaLan said...

ni la orang nye...mase tu duk wad 5 kan..hehe

Acik said...

x paham! :)

SoLy SoLicious said...

jgn ckp firdaus blogger 2 tu... hahahaa.... btw, nape firdaus ade kt sebelah die?? pls....continue

iMBobo said...

kb sila sambung hehe

nurAMALLINA said...

ececececehhhhh! haha

sha my heart said...

wah, cerpen ek? bagus2..

lama sha pun tak tulis cerpen. malas nak karang. haha~

Halimatun Sa'adiah said...

next please....

cik pip said...

wah betul ke ni..menarik lah2~~

bungaitucantik said...

hmm..cam citer ko ngn tu jer..kalo tol, aku da taw smbungan dye..hehe..tp mnarik gak ko cte.. aku neh mmg pminat stia dgr ko crite wlaupon lbh byk ngarut..

Abang Stalker said...

gle tragis kne langgar dgn lori smpah!HAHAHAH ;))

ek,dosa gelakkn org..:( sory..ni cte betul ke apa ni?xpe..abg tggu smbgn..klu sempat..insyaAllah. :)

anismelon said...

firdaus nie pon mesti dalam hati ade taman jugak kan kat KB..heeee..cepat sambung..suke bace cerita org..heee

myra yusreena said...

hehe..byknye versi smbungan ceritee..hihi

Michada said...

bes bes..mesti berdebar2 kan ati?huhuhu

Anif Abdullah| AA said...

ececehh..dia suka KB gak ke..hmm^^

asnizaziz said...

siannye kena langgar dgn lori sampah?ini kisah betol ke?haha

Post a Comment