BUDAK-BUDAK PERLUKAN CINTA SEJATI

Cuba buka TV3 sekarang.. cis, cerita indonesia je tiap-tiap hari pukul 4 petang sejak cuti sekolah hari tu.. sampai muak aku nak buka TV ni.. tak habis-habis dengan cerita dongeng dan cerita sinetron indonesia. Budak-budak sekolah pulak dah tak ada aktiviti lain jadi 'terpaksa' duduk depan TV melayan cerita mengarut yang entah apa-apa..


Bukankah lebih baik kalau sajikan rancangan yang bermanfaat dalam cuti sekolah ni, buat apa siarkan cerita seberang yang bagi contoh kurang baik. Apa contoh kurang baik tu?  Jelas, lihat saja pelakon-pelakonnya budak-budak sebab aku paham target penontonnya budak-budak sekolah.. tapi perlu ke jalan ceritanya tak habis-habis kena mencari cinta sejati?

Jangan tak percaya ye, benda remeh ni boleh mempengaruhi orang yang menontonnya sedikit..walaupun tak banyak.. budak-budak perlu cari cinta sejati? mengarut..

P/S : aku ni masa sekolah, tak pandai bercinta lagi, belajar tu belajar je lah.. habiskan spm dulu..

11 KOMEN BERKOTAK BULAT:

faridah nazurah said...

hehe agaknya yg buat skrip otak dh beku kot takleh nak berfikir

Aja Jaja said...

betoll sangat lah tuuh. naik meluat aku. dahlah kbanyakan jalan crite tu same je. haish.

siti kektus said...

kadang2 naik bosan jugak asek tengok cerita pesen tu. :p

KaK LimAh Si SupiR said...

betoii..kaklimah ni, dh hbs blaja dh nk msuk alam keje p0n xbecinta lg :(

niesa said...

tah saya pun bosan nak tengok tb sekarang ni banyak benor cite dari seberang asal cuti sekolah je ada sinetron asal ada sinetron cuti sekolah...huh..

baik tengok katun...

si robot comel said...

tak suka betul cerita tu,dongeng macam tak dongeng je

SoLy SoLicious said...

citer depa tu mengarut sungguh kan~

Eza Boom Boom :) said...

Eza tak sanggup woo tgk cerita dongeng tu hari-hari. baik tukar channel... :)

nini said...

budak2 tu kena tengok tviq la gamaknya....tapi habis la umah ngan bahan eksperimen sat g...ahah

Hanie_Dew said...

errr...hahah tu la budak budak sekrg cepat serap segala info yang disajikan depan mata.

kalau org dewasa yg tgk ok la kot. aku pun layan jugk citer dongeng ni nak release stress kalalu cuti. hahah

ir yien 9897 said...

wau ekonomi skrang semua benda nak di bayar.. atoi...

so hargai lah apa yang ada sekarang :)

Post a Comment