CARA MENDAPATKAN BAUCER BUKU RM200 UNTUK PELAJAR

Semua orang sedia maklum bahawa kerajaan akan memberikan boucer buku sebanyak RM200 kepada setiap pelajar di IPTA, IPTS, Politeknik, Matrikulasi/Asasip Sains dan pelajar Tingkatan 6. Cara dan syarat-syarat untuk mendapatkan Baucer ini adalah seperti berikut :


1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS DAN POLITEKNIK mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar di tingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM200

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulan Januari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.

3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, berserta nombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / Nombor pendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan pada setiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.

4. Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5. Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing. BukuInterlok dah tak perlu dibeli kerana dah dikeluarkan sebagai buku teks sastera.

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.

Jadi untuk pelajar, korang boleh ambil baucer ni nanti ye, rasanya baucer ni tak akan dicancelkan  macam baucer KFC haritu..
sumber : sini dan sini

9 KOMEN BERKOTAK BULAT:

faridah nazurah said...

haha dah abis belajar la baru ada baucar bagai..

aRa ❤ aFiq™ said...

haish , mmg sesak nafas bce sal voucher ni.. ai2 plan na gne t part 6 sbb bku sem ni da bli sume.. tpi xpired awal lak.. da la bg lmbt..

SoLy SoLicious said...

hm... byk la kene beli buku nnti ye

diana said...

nak share jugak boleh??:)

Sara Ali said...

xdpt nk merasa baucer tu....
xpe laa...
bukan rezeki kita...
rezeki student yg lain...

=)

Cik Peanut said...

tahun depan dah intern. uwaa, konfirm x beli buku mane.

[fArAh aLiAs] said...

korang, jom ikut farah release tension!! best gile weyh!!

http://coretanharapan.blogspot.com/2011/12/jom-release-tension-sekejap-ayuh.html

KaK LimAh Si SupiR said...

xsempat dpt baucer T_T

athirah said...

ala........dan dan la semua ni wujud pas hbs bljr..ni nk marah ni...bdk2 skg kemudahan byk sgt..

Post a Comment