Terima tawaran sambung belajar

aku dapat tawaran sambung belajar di UNIKL untuk BACHELOR OF ENGINEERING TECHNOLOGY (HONS) IN MANUFACTURING SYSTEMS.. aku pikir-pikirkan sama ada nak terima atau pun tidak tawaran ni dan setelah berfikir aku putuskan untuk menolak sebab aku rasa aku tak mampu nak tanggung kos pembelajarannya kat sana nanti.

Kawan aku ada yang sedang belajar di UNIKL, aku ada jugak bertanya-tanya pada dia tentang UNIKL ni, kebanyakan kata kos pembiayaan dan yuran setiap semester tinggi. Pinjaman ptptn hanya cukup-cukup untuk bayar yuran..

Sebelum aku tamat belajar hari tu, aku ada juga cuba memohon mana-mana universiti tapi tak ada yang buka permohonan untuk yang belum habis belajar.. jadi buat masa sekarang aku putuskan untuk berkerja terlebih dahulu sebelum sambung belajar..

tapi aku akan cari kerja tahun depan kot, tahun ni aku nak ambil lesen kereta dulu.. (alasan)

P/s : tiba-tiba terasa nak berkongsi..hehehe...

20 KOMEN BERKOTAK BULAT:

hana said...

de rezeki nnti sambung lah belaja..
btw ilmu Allah tu luas..
kat mane2 pun leh belaja...
=D

SpeakerSekolah said...

Blaja 3taun,enjoy pun msti 3taun..ye dak?wahaha..

lisa min said...

ehmmm kb,, kalau kite sem 6,, xboleh mohon upu ek?

KaK LimAh Si SupiR said...

betol jgk tuuu..kalo unikl memg mahal sket fees dye..elok jgk kalo keje dlu p0n..blh experience ^_^

diana said...

tahniah..

apa pun buat la keputusan yang Kb rasa terbaik untuk KB tau..:P
mungkin rezeki ada kat tempat lain..kan>??

aRa ❤ aFiq™ said...

kalo ara dpt ipts awal2 mama ta bg p even ara na p ssgt.. sbb ipts kos mahal ngat.. wt lesen ? best nye..

Ezad Skytech said...

wahh...da dapat tawaran sambung belajar...:)

ezad pun habis belajar tahun depan...memang apply tahun depan la..hee...

kerja la dulu kejap sebelum sambung belajar nanti..dapat la tampung sikit2 nanti masa kat U nanti kalau ada simpanan...:)

Azzah said...

keje cari duit sendiri dulu tuk sambung belajar.:)

Hana Faza-same person said...

Tahniah, selamat bekerja/ smbung study lagi..

Hana Faza-same person said...

Tahniah, selamat bekerja/ smbung study lagi..

sue perbs.. said...

bgus lah dh ade prncngn mase hdpn.. ^_^

Selendang Merah said...

eh kb oke gak lau terima tu...tapi kos memang mahal lah..x pa lau kb keje dulu pun oke leh kumpul duit utk bljr nnt kn...wat keputusan yg terbaek k.

Munnafendy said...

KB...ai dulu lepas diploma ade gk dpt offer smbung dgree kat udm tganu..tp course xbpe nak minat..so decide nak kerja smntara dulu...nnti baru difikirkan nak smbung ke tak..


tup2 dah 4 tahun kerja...hihihi

era kecik said...

wah! tahniah kb dapat tawaran tu.. walaupon era tak tau betapa hebakknya UNIKL tu.. hehehe ^^

# apa yang kb rasa terbaik, era sentiasa di belakang kb.. hehehe <- cewah!

anamizu said...

cik ana pon lps abeh dgree 2009 ritu trus nekad nk kerje sbb xckup modal utk smbung stdy..jenuh aply UNI merata tp xdpt..so trus decide nk keje je :)




luv,
cik ana

Syuxer said...

unikl memang mahal kosnya..

xde yang murah-murah kat malaysia neh..nak tak nak kena kerja untuk kumpul duit pahtu sambung pengajian jarak jauh...

sepatutnya pendidikan ni percuma..pTPTN pula kena telus bukan main sesuka hati naikkan faedah..

SoLy SoLicious said...

dpt ipta, ringan la skit beban byr yuran tu

Wanie said...

tahniah KB..sambung la sementara muda lagi..:)

Paris Lipton said...

kalo menolak kali ni xpe InsyaAllah ade rrejeki lagi lain kali :))

Addin said...

congrats (:
peluang tak datang berkali. tapi fikir lah apa yang terbaik. minta petunjukNya, insha Allah dipermudahkan. AMin

Post a Comment