Mimpi blogger ni..

Assalamualaikum...
aku baru je lepas sahur ni..  terimbau pulak apa yang aku mimpi tadi, masih jelas aku ingat jadi cepat-cepat aku tulis sebelum aku terlupa.. hehehe.. biasanya memang aku akan ingat mimpi setengah jam lepas aku bangun, lepas setengah jam tu nanti, aku terus lupa mimpi aku..
ok, aku nak cerita mimpi aku tadi..
tempat kejadian : depan rumah aku
waktu : petang

aku tengah lepak-lepak baca buku, tiba-tiba dengar sorang laki bagi salam
"assalamualaikum!"
aku terus jengah tengok sapa yang datang, tapi yang datang tu laki yang aku tak kenal.. aku jawap salam dia, lepas tu laju je dia suruh aku pergi bersiap ikut dia pergi bazar ramadhan. aku pelik gila jadi aku tanya dia sapa..
" saya imbobo"
err..aku senyum pastu terus siap-siap pergi masak nasi kat dapur.. (jangan heran, dalam mimpi memang selalu buat benda mengarut)
Lepas aku siap masak nasi, aku terjaga sebab mak aku kejut..
nama orang yang datang tu imbobo tapi mukanya macam selendang merah.. tak caya? eh! betul ni.. aku tak tipu..
bangun je tidur tadi aku pikir-pikir balik, punca kenapa aku mimpi dorang ni.. sebab aku suka dorang ke? cis! bukan macam tu la.. bila lepas sahur  tadi, baru aku teringat.. sebelum tidur tadi aku ada singgah dulu kat blog dorang... aku rasa tu sebabnya muncul kat mimpi aku..

p/s : mimpi mainan tido... krruukkk...

40 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Qhaifa Nur said...

biasa lah mimpi ni kn mainan tidur, sapa2 entah yg dh masuk dlm kotak fikiran kita....

qhaifanurin.blogspot.com

FARIZA AINA said...

wah,sampai masuk mimpi..haha..

p/s : bila KB nak mipikan saya lak?hee~

FARIZA AINA said...

wah,sampai masuk mimpi..haha..

p/s : bila KB nak mipikan saya lak?hee~

Ezad Skytech said...

ish3..sampai macam tu sekali ye KB..hee...kalau sebelum tidur tu KB singgah banyak blog..mungkin ramai lagi kot yg KB mimpikan..heee~

Wanie said...

hahaha..same macam wanie kot..mimpi kejap je ingat..lepas tu dah tak ingat langsung dah..ni KB dah tulis boleh ingat sampai bile2 la..:)

nape mesti bobo?haha

pengemis Cinta~ said...

malam ni sebelum tidur singgah blog pc dulu.ehehe

iMBobo said...

haha nasib baik muka selendang merah hehe.. terkjot td wanie bgtahu, die kata bobo, kb mimpi bobo la..hehe..

azeelia azman said...

haha.mmg pom.kalau alia lah, benda terakhir alia tgok/baca/dengo, selalu nyer mmg akn masuk mimpi lahh.

tapi sebenaq nyer, jarang pomm mimpi3 neh.

:D

yatie Awang said...

aaaa...tak nak mengaku yeeee....hehehhe

akoo pae said...

haha sblom tdo mlm ni, ko singgah blog akoo plak ok
=p

syaz@rozelt said...

hehe..selendang merah tu nama blogger eh..haha..pelik plak mke orang ghuper selendang..

p/s: setakat nie x pernah mimpi blogger lg..hihi

meaw said...

jangan lupa sebelum tido malam ni datang blog meaw lak ye,hehehe :P

cik asam jeruk said...

hahaah eh mimpi memang mengarut,jangan risau cikasamjeruk slalu kena pelik2

syiela said...

hahaha.. selalu terjah blog dorang sampai termimpi2

ir yien 9897 said...

eherm2 ada udang di sebalik batu..hehehe.

mimpi bermakana..ops..heheh

nnti sebelum tdo jenguk blog yin..kalau tak mimpi yien..

nanak kawan.huhuh

abghani said...

cis...nie tidoq tk basuk kaki

SoLy SoLicious said...

hahaha..mainan tdo semata...

nini said...

amboi kb...sampai masuk dalam mimpi nih...-=p

yayath said...

hehehe...bley plak ye macam tuh KB:)hehe..tapi sometimes ada jugak mcm mimpi tengah berblogging:)hoho

muhamad hanif said...

wooo,


mimpi burk ke mimpi baik eh kalau mcm tuu. ?

aku said...

aku lak trmimpi psl panda ko tu...hahaha.tnpa sebab.huhu

Fathiah Hamim said...

bila la nak mimpi fathiah pulak nehh. haha

aRa ❤ aFiq™ said...

bla na mimpi ara plak? :P

Siti Suhaila said...

mimpi tu adalah mainan tido.. heee..
mimpi indah2 lg tau lps ni..

Btw dh follow blog ni..
Sudi la follow blog

http://cintairmata.blogspot.com/

jgn lupa join contest.. mana tahu mng rm100 :D

hana said...

siap mmpi lagi tu...
biasa la tu..
kekadang kita akan mmpi orng yg kita ingt sebelum tido..

Anak Wak Mail said...

bahaya ni sampai terbawak2 dalam mimpi..ehem2..:P

mindaKhayaLan said...

hakhak..

agak2 rasa nak mimpi tu jgn la tido..heehe..

sha my heart said...

wah, mimpi Mrbobo kesayangan hamba.. haha~ gurau je.. Imbobo, jgn marah ya. KB pun jgn jeles. Wakaka~

Kite pun pernah mimpi jugak pasal blogger. mgkin minda bawah sedar kita yg ingat akan diorang =)

Cik Siti Aziz said...

dasyat..hiho

nurAMALLINA said...

ina mimpi beli kasut, HHAHAHHAHA

Freaky said...

bila nak mmpi freaky lak ? hahahaha :D

Bro ahmad said...

kenapa kb tak mimpi kt bro aishhhh XD

ezzaty said...

haa..dasyat nie..sampai mimpi2..hee..ad pape ke?? :D

Cik Baju Kurung said...

haha . bile nak mimpi CBK pulak ? =)

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

mimpi itu indah :)

faridah nazurah said...

hohoho KB mimpi jiran sendiri. haih takkan jtuh cinta kot

alif haris said...

ahaaa .. mimpi imbobo :D kantoi KB ^^

hira said...

hahaha. adeh. lawak betul~

MaMa ImAn said...

heheheh siap bleh mimpi ea

sergeant keroro said...

dah lama tak mimpi, hehe XD

Post a Comment