Masihkah kau ingat..

Assalamualaikum..

Pada petang yang indah ni, sambil tengok Nona kat tv3..
aku teringat satu lagu.. Masihkah kau ingat..nyanyian Kopratasa
lama bebenor tak dengar lagu lama ni..
Korang pernah dengar tak? kalau tak pernah dengar..  pi dengar kat  youtube *klik la sini*
Lagu ni mendayu-dayu je.. sungguh membuai perasaan.. *banyak kali da aku dengar ni*

Tujuan aku menulis entri ni adalah untuk menyanyi bersama-sama korang..

Masihkah kau ingat
Pada waktu itu sekuntum bunga mekar
Kuselit ke rambutmu
Masihkah kau ingat
Ia menjadi mimpi dan menjadi rindu
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
kita berlari-lari di kaki langit mencari pelangi
lalu hujan turun kita basah bersama
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
sekuntum bunga itu
Ditapak tangan ini
Ia menjadi layu
Lalu kugengam ia menjadi debu
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
kita berlari-lari di kaki langit mencari pelangi
lalu hujan turun kita basah bersama
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
sekuntum bunga itu
Ditapak tangan ini
Ia menjadi layu
Lalu kugengam ia menjadi debu
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat
Masihkah kau ingat(8x)

Fuh! da habis nyanyi! 
nasib baik hanya menaip..jadi korang tak dengar suara sumbang aku.. hahaha..
Lagu ni memang lama, tak ramai yang minat kot..
Asyik korang layan lagu ashiteru dengan K-pop je kan.. meh layan lagu ni plak. 
Korang pernah dengar tak lagu ni?

22 KOMEN BERKOTAK BULAT:

kokser kokdam said...

xingt..

huk huk

Freaky said...

lor nyanyi rupanya. ingatkan sajak. huhu

kotak bulat said...

kokser kokdam: cuba ingat tol2.. hehehe

kotak bulat said...

Freaky : =.=" lagu la ni.. smpai hati kan...

love the way u lie said...

masih la aku igat ,heheheee ..lgu nie so sweett :))

kotak bulat said...

love the way u lie: yeah! ad gak yg ingt :)

Aisyah Aina said...

selalu ingat...abah kita hari2 nyanyi...kahkah XD

qasehraihan said...

mcm xpernah dengar.hehe

kotak bulat said...

Aisyah Aina: org tua2 memg ske lagu ni.. hahaha

kotak bulat said...

qasehraihan: tak pernah dgr? jom lah dgr.. :)

cayob said...

waaaa lagu ini..kenangan...waktu aku kt IPT

kotak bulat said...

cayob : really? cayob blh la mengimbau kenangan lyn lagu ni.. heheh

GaRy™ said...

messti la ingat!! abah selalu nyanyi dulu...hehehe...

kotak bulat said...

GaRy™: hehe.. yg layn lgu ni.. banyk org2 tua..

bella_bumbum said...

YEAH ini lagu feveret dekat uitm PENANG. haha

Nurnajwa said...

Ta pena dgr --' Ehhh, Aishiteru best! XD Ehehehehehe.

kotak bulat said...

@bella_bumbum my fav to :)

kotak bulat said...

@Nurnajwa xpnh dgr..try dgr :P

Halimatun Sa'adiah said...

masihkah kau ingt....lagu faveret ngn ex dulu..
die ingt ke??

kotak bulat said...

maybe dia ingat la tu agknya.. :)

Khairil said...

best le lagu ni..teringat masa time2 first dengar lagu ni...lagu yang asal dari sajak...masihkah kau ingat...

kotak bulat said...

Khairil : lagu ni lembut je..tu yg best layn..

Post a Comment