Cara PELIK bawa kereta baru dibeli

Assalamualaikum...
Korang mesti dah pernah tengok macam-macam benda pelik kan.. tapi benda ni serius buat aku tergelak sakan... hahaa.. aku tak tahu nak kelaskan mereka ni sebagai pandai atau kurang pintar (ayat sopan).
Dua pemilik kenderaan dari Kazakhstan ada cara luar biasa untuk mengangkut kenderaan baru dorang dari Jerman. Dorang ni beli kereta Mazda 626 macam kat bawah ni..

*google*
Dorang ni sebenarnya nak jimatkan kos sebab kalau guna treler mesti mahal jadi dorang sumbatkan kereta ni ke dalam sebuah van! bila tak dapat masukkan dengan cara biasa, mereka dengan 'bijak'nya memasukkan kereta tersebut dengan cara berbaring ke arah sisi kereta. Tilam jugak diletakkan bagi mengalas kereta tersebut.. *pandai jugak dorang ni*
Nak tengok macam mana rupanya? tengok gambar bawah ni..


Dorang bercadang membawanya pulang kira-kira 3,540 kilometer dari Bargteheide, dekat Hamburg.Namun, Konstanty Krol, 38, dan Cezar Chmielewski, 28, ditahan polis dalam perjalanan ke Kazakhstan selepas mereka melihat van itu melilau dari kiri ke kanan. Dorang jugak  menutup cermin van tu dengan surat khabar bagi mengelakkan dikesan!


Jurucakap polis berkata, van dan kereta itu disita dan dua lelaki berkenaan diarahkan supaya mendapatkan pengangkutan yang bersesuaian untuk membawa kereta itu sebelum dibenarkan meneruskan perjalanan.

Kesimpulan aku, tak baik kedekut.. orang kedekut selalu rugi.. hahaha.. kan dah kena hantar kereta baru tu ke balai.. rugi..rugi...

p/s : mama aku suka baca entri aku tulis kuat-kuat dekat baba.. malu lah ma~ nak tutup blog la cam ni..

10 KOMEN BERKOTAK BULAT:

EiZaRaZiErYa said...

ahahahaha...b0leh pulak an~ adeh~
macam2...terlebih pintar ni~
ahaha... wink3 >_<

PCL said...

terlampau fikir panjang la ni..agaknya fikir panjang akal pendek..huhu

Meck said...

haha peliknya

Anyyss Shuhaimi said...

xnak bagi kereta baru calar..i'm impressed!

ArulchelseA said...

aik mcm sama je ni..kih kih kih..cuak pk cik..

kotak bulat said...

@ArulchelseA saya lagi cuak pakcik! tadi pergi cari makanan kat blog pakcik, baru perasan sama.. hehehe..jgn marah tau pakcik..pakcik tu da tua.. :P

Raji and Yeen said...

wahhhh mmg kedekot owh kalau cmtuh aish..
oh abg ak slalu gtaw psl blog ak kt mak ak T.T

kotak bulat said...

Raji and Yeen: kita serupa.. :P

Khairil said...

kebetulan yang terindah...

Mrs. Farhan said...

Pelik2 manusia ni.

Haahahah, sweetla mama cik kotak bulat. =)

Post a Comment