Peh! Apa aku makan ni?!

Terbayang-bayang lagi kat kepala aku apa yang aku makan petang tadi!
Bapak aku belikan ayam percik masa balik kerja tadi.
Memang selalu dia beli bila balik kerja sebab murah je. Rm1 satu kayu! Hari ni dia beli 5 kayu ayam percik..
Nak bagi best masa makan, aku bukak la kayu tu dan masukkan ayam tu dalam pinggan. Ayam tu memang dah dikepit kecik-kecik..

Aku makan ayam percik ni bertiga, dengan adik and mak aku.. 
Adik aku laju je makan *dia pantang nampak makanan pun*, Aku pulak, bila da telan 3 ketul, Aku rasa ayam arini lain.. ada lemak-lemah pastu isi sikit je, ada tulang plak tu. *kena 3ketul dulu baru leh rasa*

Bila da masuk 3ketul dalam mulut, baru mak aku tanya kat bapak aku..

"ni bontot ayam ke?"

Huh! aku terus berhenti makan.. Biar betul ?! *semua berhenti makan*
 Aku ngan family aku ni memang jenis tak makan bontot ayam ni atau bahasa indahnya, tongkeng ayam. Aku pun tak pernah rasa jadi aku pun tak tau camne rasa bontot ayam ni!
Kitorang pun belek-belek lah ayam percik tu! Betul, semua tu bontot ayam!
Korang tau tak cam mana bontot ayam? Macam gambar kat bawah ni. 


kalau orang yang suka makan bontot ayam, mestilah suka sangat-sangat. Kawan aku pun memang ada yang suka makan.
Tapi masalahnya, aku tak makan part ni.

lagi-lagi aku terbayang bontot ayam ni sebelum dia dimasak. Terus hilang selera aku.


1 kayu ada 4ketul, jadi 4 kali 5 = 20 *belajar math*
wah! 20ekor ayam ada dalam pinggan tu.. hahahha..
*seekor ayam ada satu bontot je kan*

nampaknya, kena jumpa dengan makcik kedai tu. Kena tanya dia pasal hal ni. 
makcik kejam.. patutnya juallah bahagian tu pada orang yang nak je.
*ish, think positif! maybe makcik tu silap ok..*


p/s: mak aku tak habis-habis sebut bontot ayam dari petang sampailah dia tidur... adakah ini kesan makan bontot ayam?

29 KOMEN BERKOTAK BULAT:

zatie razak said...

ada juga ke org suka bontot aym tu ?zatie x suka lee..klu nk buang bulu aym tu,tmbh2 kt bontot aym..zatie suruh abh zatie..geli..geli..huhu

kotak bulat said...

hehe.. yes! same2 xsuke.. :p

Mr Labu said...

Alaa.. ye la tu tak makan bontot ayam... Org ckap makan bontot ayam leh licinkan kulit muke.. Tp mang sedap la.. haha.. lain kali kol aku jek.. Aku amek sume....

Addin said...

waa sy tak makan bontot ayam juga ! :)

kotak bulat said...

Sufri Dan Yasmin: tak licin pun aku tgk muka ko.. hahahah

miss.Addin: yeah! katakan tidak pd bontot ayam.. hehehe

Fiizya Aurora said...

thanks follow me..sy juga tak minat bahagian tuttt...hehehe
salam perkenalan ^_^

Cendana Kasih said...

bontot ayam ni ada peminatnya..skang ni dh macam2 respi, yang dibakar, percik, celup tepung dll... tp kaki ayam jer belum jumpa lagi... huuhhhhh..aku pun tak makan !!!

kotak bulat said...

Fiizya Aurora: welcome.. salam perkenalan jugak...

kotak bulat said...

Cendana Kasih: xminat~~ ad yang minat, ad yang xminat.. jd pttnya bagi kat yang nak je la kan

Anonymous said...

penah makan sekali..
sedap la jugakk..
then bila bayangkan buntut ayam tuh macam mana before di masak..
terus serik dah nak makan
hehe
:)

kotak bulat said...

chemay: memg terbyg pun.. tu yg terus xde selera tu

mcm ni lah said...

makan bontot ayam untuk awet muda,. percayalah.

cik azeya said...

hahahaha. kelakar.

bontot ayam tu camne ek? gambar tu mcm tak jelas. sampai sekarang tak tahu, rupe bontot ayam tu camne.

-_-

HALIM said...

Serius.bontot ayam adalah bahagian ayam yang paling syok dimakan. berjus! haha!

kotak bulat said...

cik azeya: tak jelas? awak kena beli dan rasa.. bru jelas.. huhu

kotak bulat said...

HALIM: erk? lain org lain selera kan.. huhu

najihahfara said...

hai kamu..1st time masuk sini wah comelnye blog kamu..
CN singgah sini :)

man yusoef said...

5 kayu ayam percik?? cam pelik plak dengar penjodoh bilangan tu..hahaa

dulu time kecik2 suka makan vontot ayam goreng tu...pastu mak ckp klu makan selalu mulut nnti becok, so terus kurangkan..haha

kotak bulat said...

man yusoef: hehe.. kira kayu je.. biar senang nk imagine kayu nye.. ;p

Mr Labu said...

Haha.. Kan aku bagi tau orang yang cakap.. apo laa...

kotak bulat said...

Sufri Dan Yasmin: hahaahha... aku tetap xminat.. :P

Noor Fatin said...

saya xmakan jugak. hehe tak terbayang.

saya xmakan leher ayam jugak tapi kepala teleng masa bersanding. hahaah :P

kotak bulat said...

NOOR FATIN :hhehehe.. ltak tongkat kat leher time sanding nti :p

Siti Nadzirah Zakariah said...

alahai, tengah syok penuh selera baca bab ayam2 tetibe keluar pulak gambar itu. haha. simpati pada kakak. nad pun x makan. macam tak ada isi je. hehe.

kotak bulat said...

Siti Nadzirah Zakariah :betul..part tu ad kulit ngan lemak je..err

shamyheart said...

sha tak suka jugak. Sb mak tak suka. kalau masak kat rumah, mmg buang terus la.

Tapi klu dah masuk dalam pinggan kat kedai, makan je la. nak rasa jugak apa yg bestnya tu. hihi~

kotak bulat said...

sha : kat rumah KB pun, bila siang ayam, terus buang part tu.. jadi memg tak makn sebab 1family tak mkan

EiZaRaZiErYa said...

ahaha...bkn ke owg kate klw mkn bontot ayam ni..bnyk ckp~ "ko ni bnyk ckp..cm bont0t aym" jgn tnye~ xtw np...n ape kne ngene nye..huhu..

wink >_<

nurhazwani said...

bontot ayam mmg sdap...perap madu, pstu bakor..mmg delicious u olls..pcaya la..

Post a Comment