Cara letak iklan percuma pada blog

Assalamualaikum..
Blog aku ni bukanlah blog tutorial jadi bila ada orang yang tanya aku tentang apa-apa tentang blog, aku akan terus bagitau kepada yang menanya.. tapi kali ni aku kena buat entri sebab yang bertanyanya ramai dan aku tak larat nak jawab satu persatu, lagi-lagi kalau perlu terangkan secara panjang.

1. Macam mana nak letak tapak iklan ni?
caranya aku belajar dari blog pimpintangan.blogspot.com .
Mula-mula klik abcdead.com , pastu korang daftar dan ikut step macam yang disuruh..kalau tak paham, boleh tanya kesini.. tapi aku rasa korang mesti paham punya..kan..kan..

2. Tak boleh pun masukkan url banner pada iklan?
Korang ada banner, tapi berlaku error bila nak masukkan url banner tu? korang klik kanan pada banner korang, lepas tu Copy image URL , masukkan image url tadi ke dalam bahagian URL banner tu.
Yang ni, kak yatie awang yang ajar aku.

3. Kalau tak ada banner macam mana?
Kalau korang tak ada banner, korang boleh gunakan header. Aku dah try gunakan header kat blog syuxer dan nampaknya memang boleh.

4. Macam mana nak buat banner?
Ada blog yang tak ada header jadi kena buat banner jugakkan, macam mana nak buat banner? guna photoscape pun boleh, nak cantik guna photoshop.. 
Ha?? takde photoscape dan photoshop? Guna saja yang online.. 
ni blog yang ada tutorial buat banner.. hazrilhafiz.blogspot.com


ok, tu dia sedikit sebanyak yang aku kongsikan.. ada apa-apa pertanyaan lagi? jangan malu sila tanya ye..

p/s: apa pendapat korang tentang fanpage kat facebook? kalau aku nak buat jugak korang nak like tak? hahaha

28 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Unknown said...

kb bulat maksub kan letak iklan dekat sini ke?dekat blog kb nie?..Cara Menghilangkan Windows Genuine Di Windows XP

fa said...

akhirnya.. kb da bagi caranya.. ngee.. ^^

kotak bulat said...

@josrevalution tak..msukkn tapak iklan ni kedlm blog JR

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah,bgus2...lebh memahami!!

SoLy SoLicious said...

info menarik!!

Tea Dno said...

good good. heheh. dh pg inform bro ahmad. xDD

kotak bulat said...

nuyui a.k.a miss NUSHA: nuyui punye lg terperinci..kb mls nk printscreen..heheh

feyza said...

ouhh..~~

Acik said...

ahahaaaa ... ada link acik tu! tenkiu!

kotak bulat said...

@Acik
heheh..mestilah..da kb amik ilmu dri acik kan

iPai said...

pergh .. sini selalu full kot ..

syuxer said...

good tutorial and simple..:)..yang penting santai..InsyaAllah orang akan faham punya..

Kechik Itu Comel said...

blm pnh try pn..nnt nk cuba lah..

K said...

hehe, nice!!

p/s : tak tunggu, tido jek tadi :P

Niena Muhammad said...

nti nk blajar gak ltak tpk iklan ni
skang ni kna blk keja :D

Mel Myera said...

likelikelikelike^^,

Ezad Skytech said...

iklan kat blog KB ni sentiasa penuh... baru nak letak banner... heee~

kotak bulat said...

@Izzat Nazmi Saiful Bahri hehe..jap lg kosg, letaklah.. :)

mohdhazlan Dreadlock said...

nice info ..like2

Areyoudys said...

as salam..
wah! iklan free! semua dah penuh

=_=

oo..bagus juga nih. tapi pakcik tatau nak letak mana. huhu..blog pakcik dah la semak. adei..nih pakcik nak tanya nih,

adakah ali..

ketagih Nasi Ganja? Jangan Tolak Rezeki~ nikmat tu~


by : http://fadzli-rt.blogspot.com

Zul De Alexis said...

Thank KB info nie...selendang pon bawu fhm bila KB bg taw...

Anonymous said...

Thanks :]

zarul farhana said...

tq kb....

Alif Haris said...

alif nk like fanpage :D hehe

Unknown said...

nice info ni....

Sarah Mnasir said...

ada TUTO gak.. =P

Unknown said...

ooo..xpaham pon..ko watkan lah..haha

Kisah hidupku said...

kat mna nk amik code iframe tu?da register,tp x dpt nk letak lg kotak tu

Post a Comment