Segmen perlukan komen?

assalamualaikum..
tengah ari ni aku menaip sambil minum air nescafe 3 in 1.. sedap!  (promote nescafe pulak)
Sebelum korang baca, aku nak beritahu bahawasanya emosi aku stabil semasa menulis entri ni.

Sejak kebelakangan ni banyak segmen yang memerlukan komen terbanyak dan aku pun pernah join..
Aku tahu korang perlu ajak orang untuk komen entri segmen tu kan?
tapi.. persoalan disini.. cara yang korang gunakan tu.
Aku gunakan cara buat sticky post dan promote entri tu dalam entri-entri aku sendiri.. aku tak promote kat blog orang lain sebab aku malu.. *aku pemalu..ini serius!*
Alhamdulillah menang jugak walaupun singkat saja masa untuk mintak komen bagi entri tu..

Err.. tapi ada jugak yang guna cara mintak komen dengan cara lain..

1. tinggalkan pesanan kat shoutbox..
contoh :
"Tolong komen entri saya yang ini..."
cara ni, kalau aku ada masa, aku pergi komen..

2. Tinggalkan pesanan kat bawah komen..
 contohnya
" saya setuju dengan entri kb ni sebab bla..bla..bla..
Tolong komen entri saya kat sini.. (bagi link)"
 
cara ni pun aku akan jadi rajin tuk komen..

tapi... aku tak suka kalau ada yang just tinggalkan ayat copy paste dia tu kat tempat komen aku..
" singgah sini.. tolong komen entri sini.."
Peh... kecik hati aku.. kau tak baca pun entri aku, pastu kau letak ayat copy paste tu kat tempat komen aku.. kat blog lain pun kau letak ayat yang sama..sorry lah.. aku memang tak aprove komen kau tu..aku padam terus..
Aku Kejam dan sombong?  yeke?
aku manusia biasa yang ada perasaan.. aku lebih suka korang gunakan cara kedua tu.. sebab cara tu buat orang pun ringan tangan nak komen kat entri segmen kau tu...

sekadar pendapat... bukan entri emosi..


p/s: jom singgah blog yang dipromote hari ini kat SINI

30 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Rohaizam Rosli said...

btol3.... iejam pon ada gk terima cmtu... kat shout box... bila iejam rajin iejam jalan2 la... huhu stuju gk dgn KB.. kalau bleh baca la entri b4 nak komen... huhu jgn maen letak jer...huhu

Firdaus Life said...

saya singgah sini. nanti datang komen entri saya ye.. haha nasib baik freaky x pernah kene macam tu.

p/s : Lajunyeee follower KB bertambah.. tahniahh

Niena Muhammad said...

PLEASE SINGGAH BLOG SAYA!!!!!!!!!!!!! COMMENT ENTRI2 SAYA..

INI BUKAN AYAT COPY PASTE TAU ..

heheheh..

marah x kalo camtu?

~syue syada~ said...

kejam nya org yg x bca en3 tp suh komen kat dia ea..hehehe

Nasz said...

ada gak saya dapat. saya tak layan je. sori la kalau link saya ganggu komen box awak. haha..

MOHD NASER.com

Juwita Afifah said...

Sokong seribu ratus peratus. Selalu je dapat blogger yg kopi pes cenggitu. Sentap hati mak. Huhuhu.

http://sayasibudakopto.blogspot.com/

si cantik sally said...

haha..mmg awk kijam..heheh..tapi btol gak an kalau org just suruh kmen kat blog deme tapi blog kite tak..fuhhh,,..berangin jekkk..kekekek..sabo je leee..adab blogging mmg gini..:))

kemboja said...

masing2 ada cara sendiri untuk promot diri sendiri..hehe tp sy percaya power of blogwalking.. hehe kalau setakat buat entry menarik walaupun orang tahu tpkalau kita tak cukup familiar org masih juga takmasuk blog kita kan.. hehe sedih kan.. salam blogwalking

kotak bulat said...

@Rohaizam Rosli tak susah pun nak komen kan..eheheh

Freaky: freaky xyah buat pun..ramai dah dtg komen kat blog freaky..hehhe

Niena Pengembara Ilahi : hahahha... marah jugak.. :P

~syue syada~: memang kejam..sebb tu kb pun kejam kt org camtu.. :P


Mrs. Farhan: kb pun sentap.. :P


si cantik sally: hehe..blogging pun kenalah dgn cara yg betulkan...

ir yien 9897 said...

alar takkan nak comment kat entry dia jerk..
blogwalking lah kat kita juga kan..kita pun penat2 menaip..huhu :)

Unknown said...

kalau MB pun ,MB sakit hati..tak bace pn entry... sob3x..

Fathiah Hamim said...

haa betul2. sama juga macam minta vote. =)

myhatiku said...

lagi satu..nak suh org komen boleh ja,tapi word verification tu buang lah..kaco wa punya mood ja..haha:D

Wanie said...

tak bape suke kalau org tinggal komen dekat entry mintak g komen die punye segmen..huhu

macam tak ikhlas je die komen entry kite tu..

iPai said...

saya setuju ..

nanti singgah, komen kat sini plak ..


hee, guwau je .. kadang2 ada juga yang terdesak, kalau segmen-segmen ni nak menang juga kan ?

Unknown said...

hehehhee. betul tu. sokong kb. nak mtk tlg bodek la sikit. ni tak. tak bagi salam apa terus surh cmnt. mmg xdpt la der. ahaha

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaa . macam desperate je ..
merayau ke sana kemari ..

Anif Abdullah| AA said...

anif tak suka kalau yg style 'nak menang sje'..abis segmen,abis cmtu je.. bila kita wat entry lain..dia ilang.. Btw,anif bru juin 1 segmen je..haha.takut follower kecik ati macam contoh td..(bg anif la)

Unknown said...

kb agaknya dia dah merayap beratus blog..jadi tu cara mudah bagi dia..tapi kita tuan rumah yang kecil hati kan?

Unknown said...

KB , betul tu...ada macam2 jenis ayat nak minta simpati kita utk komen di entry dia , tapi dia komen di entry kita sekadar nak lepas batuk atau nak tinggal ayat: terbaik!!
komenlah dengan jujur dan ikhlas...

kotak bulat said...

@ir yien 9897 betul2..huhuhu

...Minah BluR... : tu la..kb pun rasa gitu

Fathiah Hamim : 2 kali 5 la tu

myhatiku : bila takde mood, nti wa pangkah ma.. :P

Wanie: hehehe.. tol la tu

iPai : semua org nk meng..tp jgn cam terdesak sgt kan.

kotak bulat said...

EYFAalias: bukan susah pun nak bodek kan..


tia @ Ini Kisah Tia : tu la pasl..abis sume blog dia letak ayt yg sama

Anif Abdullah @Mr AA : hehehehe.. :)

Bro ahmad : gitu la agknya..teringin sgt nak menang..

Khairil : err.. da byk kli kb trima komen camtu..just tak aprove je..

Acik said...

heheee .. memang ler! x bacapun entri kite, aleh aleh suh kite komen entri die ... nyampah, kan! heheheee ...

myzziema said...

meh kita karate dorang2 yang buat ayat2 macam tu XP kalau dapat komen macam tu ziema approve je just tak komen balik entry. hahah biar lah nak kata kejam pun kan.

Unknown said...

menciii org copy paste kat ruangan komen ni..kalau dekat shoutbox takper jugak..mehlah kita bako sama2 nak..?hehe

SYAF said...

sedey tak ada dalam senarai....tak dapat join..sbb bz keja..buka2 blog je dah segmen dah berakhir......lepas peluang.... sedeynya..... apa nak buat bagis okongan je lah kat kekwan... semoga korang berjaya yea...

abglan said...

Mngkin ade maksud tersirat kot... (dia copy entry n paste kat blog dia, kita marah tgk link cam gitu so kita pun tak ikut. Akhirnya dia bermaharajalela... kita bakor, kita bakor!!)

Areyoudys said...

as salam..
hm..tu taksub glamer.
hehe..macam pakcik pun, ada ayat copy paste. tapi yang 1st, ayat komen entri tu, yang bawah, link ke blog pakcik. hehe~

lama tak singgahy sini..ada 3 bulan eke?lebih kot.huhu~

alang-alang dah datang, pakcik nak tanya nih~
tahu tak apa benda..

Isle Of Man? adei..pakcik tersalah jawab. gagal.haih..

>_<


by : http://fadzli-rt.blogspot.com

Unknown said...

ko mmg cerewat org nyer..

sila komen link saya~ wink3 :)

K said...

kalau rajin, komen. hehe XD

Post a Comment