Kumbang cintakan Bunga

assalamualaikum...
Aku baru layan cerita 321 cinta.. memang best..tapi macam ada sesuatu yang boleh beri kesan buruk bagi menonton remaja.. err..apakah tu? tengoklah sendiri..hahaha...
Malam ni aku nak bercerita lagi..

Nama aku melur, aku berusia 22 tahun. Kecantikan rupa memang aset yang paling aku banggakan sebab dengan kecantikan nilah ramai lelaki suka kat aku. Tak percaya? Aku memang jadi rebutan kat kolej aku.
Suatu hari, farid (lelaki paling femes dan hensem kat kolej) meluahkan perasaannya pada aku..
" Melur, sudikah u menjadi girlfriend i ?" Luahnya dengan macho..
" Kenapa u nak i jadi girlfriend u? " tanya aku jual mahal sedangkan dalam hati dah rasa nak terbang dah!
" Sebab u lah perempuan paling cantik yang pernah i jumpa, sejak i jumpa u..hati ni dah terpikat kat u..sebab tu i nak u jadi girlfriend i.. boleh?"
" betul ke? esok i bagi jawapan ye. " Aku tetap jual mahal walaupun dalam hati dah kata "ye! aku sudi!"

Hari yang sama jugak, Kamal (kawan aku sejak semester 1, pelajar skema kat kolej) meluahkan perasaan kat aku jugak.
" Melur, sebenarnya dah lama aku pendam perasaan ni. aku dah lama sukakan kau." Luahnya tergigil-gigil.
" Err..kenapa kau suka aku?"
" Entahlah, aku sendiri tak tahu..aku suka segalanya tentang kau dan aku selesa dengan kau. Aku dah taknak berteka-teki dah, sebab tu aku nak tahu jawapan kau dari kau, kalau kau sudi nanti aku masuk merisik kau."
" Itu saja? Em, esok aku bagi jawapan aku."

Keesokannya,  aku berjumpa dengan mereka berdua dan aku putuskan untuk memilih farid. Kenapa aku pilih farid? sebab bagi aku, farid hampir sempurna dan dia hargai kecantikan aku. maka kecewalah Kamal sejak aku tolak cinta dia, tapi apa aku kisah kan, lantak dia lah!

Sekarang, dah setahun aku bercinta dengan farid. Tapi aku tengok dia dah berubah! dia tak macam dulu lagi, selalu sahaja busy. Sampailah akhirnya kantoi jugak dengan aku! damn! aku nampak dia keluar dengan perempuan lain! Sakit mata aku tengok, aku pun terus jumpa dia.
" Woi, asal kau keluar dengan minah ni?" Sergah aku.
" Eh, melur.. err..eerr.. ni Jenab, girlfriend aku" terketar-ketar dia jawab.
" Kepala hotak kau! abis aku ni apa? apa lebih perempuan ni dari aku sampai kau nak curang dengan aku ni?"
" Eh,lebih pulak kau ni! Dah dia cantik, aku sayang dia! blah lah kau!" Jawab farid dengan kasar.

Seminggu aku menangis dalam bilik, sampailah kotak bulat tegur aku dan kata..

" Seekor kumbang yang tertarik dengan bunga yang cantik, dia akan hinggap tapi kemudian dia jumpa bunga yang lebih cantik, maka tak mustahil dia pergi ke bunga yang lebih cantik.. sebab dia cintakan kecantikan bunga.. bukan cintakan bunga itu seadanya.. "



 Sekian... lalala...

P/s : belum terjah yang dipromote? ada kat sidebar ye!

32 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Jiejah Gorjes said...

kasi sepak itu kumbang tak pun spray ngan racun serangga tak pun kasi pijak2 sambil gelak ha ha ha tangan bercekak pinggang.

Cik.Tedy said...

moral of da story..jangan pernah membange diri dengn kecantikan yg ad,,hehe...:X

sergeant keroro said...

saya katak, bukan kumbang XD

hahaha :P

yatie Awang said...

Mana ada kecantikan yg kekal, kandah terlepas cinta sejati, siapa yg rugi?

Amiirah-Cassan said...

eee , jahatnye farid !!!! nasib ko femes dan hensem , eee , tapi hati busukkkkkkk XP jahat !

Clara said...

bagus nyeh entry..

suka bce pasl bnde2 cmne..
hheeh~~

sj said...

peh ... mnusuk seyh ayat kt bwh tu ... betol la kb aku sokong ko 230 % ... huhuhuhuhu ^^

Wanie said...

hehe..best2..
kesian melur..
tu la sape suruh tak pilih kamal..

harrazdani said...

mengejar kecantikan ianya akan pudar...kejarlah apa yang ada dalam dirinya kerana ianya akan sentiasa kekal sehinggalah kehujung nyawa...;)

Bui Idzra Ryn said...

kecantikan hanya sementara..dh tua kelak berkerepot jua..hihi ^_^..

zarulfarhana said...

jgn cntik luaran shja...cntik dlman jga pnting...

tp zman skrg nie asanya laki bnyk cri cm tue...nk cntik seksi lak tue...

niena shopping2u said...

siyesss xleh baca skang ni
mata da camni
(+.+)

Syuxer said...

kecantikan adalah bonus tapi ianya akan pudar jua..:)..

EiZaRaZiErYa said...

betul 2 kB~ susah nk jumpe lelaki yang tahu nak nilai kecantikn luar n dalam se2orang tu..kan..?? ^_^

syashafie said...

chantek luar dalam baru best :)

Acik said...

beauty is in d eye of the beholder! kalau cintakan kecantikan lambat laun ia akan tetap pudar jua ...

izni Mohamad said...

saspen sungguh ~
:)

izni Mohamad said...

suspen sungguh ~
:)

muhamad hanif said...

cinta oh cinta..


AHHAHAHAHAHAHAH




psssttt ! maaf tak dapat nak terjah blog..aku baru balik dari mersing ok !

^baju kurung^ said...

kalo kamal seorang yg betul2 ikhlas, pasti dia masih menunggu

kim slm kt melur

ArulchelseA said...

pak cik tua kerepot je ni..nak cari yg kerepot jugak kih kih kih

Cik Baju Kurung said...

jenis kata kata lelaki yang tak boleh dipercayai -.-'

suha said...

kecantikan mmpu mmbunuh (^_^)

alif haris said...

cintakan kecantikan takkan kekal,huhu
betul tak cik KB ?

apik pehe said...

cantik?uhhhh...takkan kemana walau muka hanya cantik..hehehe..

Bro ahmad said...

kumbang bukan sekor..banyak perumpamaan macam tu xixixixi

blasahje said...

picit je kumbang tu sampai penyet...tapi bunga tu pun salah jugak...pantang kena puji...laju jer accept...kan dah kena 'ting-tong'...sori...tu pendapat akak la..kalo de yang terasa...maap la yek..tapi tu sume lumrah hidup..

Nurnajwa said...

Tulah laki katekan~

Hahahha, ok tak tak. Kumbang yg slh XD

kokser kokdam said...

eh, saye bukan kumbang jenis itu macam...

Khairil said...

Moral of the story : Carilah pasangan yang betul2 mencintai dan menyayangi kita...

Aisyah Aina said...

bunuh kumbang tu...haha :D

~~Ticer Wann~~ said...

jangan 'buta' menilai cinta.. :)

Post a Comment