Disebalik Buku

Assalamualaikum..
Korang tengah buat apa? korang suka baca buku tak? suka? aku pun suka tapi korang tahu tak apa yang selalu terjadi sebenarnya disebalik buku?
meh aku bagitau korang.. da baca cerita aku semalam? Biadap dalam library.. kalau belum,kejap lagi bacalah ye..
Harini aku lepak lagi dalam library.. hehehe.. penat gila kelas dari pagi. dahlah malam tadi tidur lambat..mengantuk je rasa.. tapi bila dah sampai rumah ni, tak mengantuk pulak.. pelik!

Ini cerita bergambar tau, tapi bukan Wordless Wednesday ye..hehehe..


Besar punya buku member aku baca, aku rasa niat dia mesti nak dapat ilmu yang sama saiz dengan buku ni.. bagus-bagus! aku bangga denganmu wahai kawanku!


Tapi lama-lama aku rasa macam ada yang tak kena sebab aku tak nampak pun macam dia selak-selak buku.. aku pun pergilah jengah dari atas..
Apa dia buat sebenarnya ni?
tak gerak-gerak pun!
Ish! aku tak puas hati lagi, aku tengok pulak dari tepi..

Hampeh tol! dia tidur rupanya.. buku tu dia buat penghadang je.. ingatkan betul-betul membaca.. Sia-sia je aku bangga dengan kau tadi..

Tiba-tiba aku teringat pulak, dulu waktu sekolah aku suka cover tidur dengan buku teks.. sesungguhnya buku teks memang berguna bila nak tidur dalam kelas! hahahhaa...~  *erk, jangan buat aksi ini ok*

38 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Niena Muhammad said...

hahaha kreatif betul !

mohdhazlan Dreadlock said...

taktik yang bagus alahai....huhu ...

KB mesti ada gak buat gini err ...hihi

Norfarahniza said...

huhu..
itu perkara biase..

Zul De Alexis said...

hehe...selendang pon penah wat masa sekolah rendah..hehe..^_^

arituarini said...

selalu jugak buar mcm ni dulu..tp kantoi t cikgu..kih kih kih

AshaNazal said...

hahahaha. buku memang sangat bergunakan? =P

zarul farhana said...

hahhaahah...bsar buku dia pilih tue...

Anif Abdullah| AA said...

semakin besar buku,semakin luas kebarangkalian untuk nyenyak..kekeke *gelak tnpa bunyi

SYAF said...

salam...

hihi memang kelakar lah KB....tergelak syaf baca entry nie...

SoLy SoLicious said...

hahaha...sy pun penah buat macm tuh...bukantakat pernah, selalu buat...teeheeee...

cikgu said...

haha..kalau dlm kelas akk,xkan ada peluang kb nak tido cover ngan buku..cpt2 akk ckp"hep!watpe tu kotak bulat?jgn wat peta atas meja ye!haha

kotak bulat said...

@hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock hehehe..memang la ada. :P

misz farahniza: rasanya sume pernah buat.. :P

selendang merah: sekolah menengah tak buat lagi la ye.. hehhee

Asha : tau tak pe..byk functionnya.. hehee

zarulfarhana: hehehe..senang nk tutp semua kot..

Anif Abdullah| AA: hahahah..bolhe diguna pakai jugak ni. :P

SYAF: wsalam.. :)

SoLy SoLicious : heheh.. msti pernah kantoi ngn cikgu kan..

Fad : xnk ad lam seklas ngn akak.. heheh

Sarah Mnasir said...

haha.. di larang tdow d perpustakaan ye.. =P

ary anwari said...

hehe..sama la kite :)

Wanie said...

buku besar2 sennag cover tido..haha

Terbelog said...

ha3
terbaik

nuyui a.k.a miss YUI said...

pernah juga buat cara ini..

amt berkesan!

kiz said...

aku biasa buat ni dulu...haha

Ezad Skytech said...

haha...taktik tidur disebalik buku ni mmg taktik paling berkesan...kalau rasa mengantuk ke kat dalam kelas mesti buat mcm ni..cover2 dgn buku..lepas tu...zzzzzz la...haha~(^^,)

Ayna said...

haha teringat zaman sekolah dulu . sama je . guna buku teks nk cover tido . hihi even cikgu ada dalam kelas . -.-'

syuxer said...

hahaahha..syuk pernah amal kaedah neh..memang berkesanla..tapi kalau kena tangkap,merana kena berdiri kat luar kelas heheh

Unknown said...

BAGUSNYA..
ANAK SAPA LA NI???
HEHEHEH

myhatiku said...

besar betol buku dye bace..aha:D
i mean pure2 bace..keh3

Unknown said...

kepntn tu ..biaselah ayie pon bt juga kdng2..haha

Fiizya Aurora said...

saya penah alami ini..hehehe

Fathiah Hamim said...

haha kemain besau buku tuhh

cik pip said...

dulu masa sekolah pun mcm ni gak..hehe

Xx said...

kahkahakah , tidoo !!

Unknown said...

ahaha..pemandangan biasa kat library..hehe..dulu bui pun pernah buat mcm ni..alamak,kantoiii..*_*

biela bell said...

selalu buat masa dalam kelas !!
hahaha!

semutsengal said...

ahahaha,


ni style aku masa kecik2 dulu..

Unknown said...

haha..dulu pun pernah buat teknik kubu dengan buku teks..tapi kantoi sebab tak nampak cikgu mai...hehe

Unknown said...

pembaca buku tegar ni..buku baca ke? dia yang baca buku..hahaaa

anismelon said...

sampai tertido tido kwn toh bace buku punye psal..weeee..dye na cari sayur yg berkhasiat tok puase t kot..ngeeee..

K said...

haha, taktik mase sekolah dulu :P

HanTu-ToMYam said...

adui..

kenangan lalu menyusuk kalbu ku...hehehe

iPai said...

cover baik punya ... tak kantoi kan, sebab besau sangat buku ye ..

Unknown said...

haaa..aku taw sape tuh..rajenyer g library~ btul ker nazihan ali neh?

Post a Comment