Perlukah diuji kekasih?

Assalamualaikum...
malam ni entri sempoi saja lah.. *sebenarnya tahap imiginasi aku kurang sikit malam ni*
korang pernah bercinta kan? aku pun pernah.. tapi lepas sekolah ye! waktu sekolah adalah sangat-sangat tak digalakkan bercinta sebab mengganggu pelajaran.. ingat tau! jangan menyesal nanti...
Ish, bukan ni yang aku nak sampaikan sebenarnya... aku nak tanya korang..
korang pernah tak buat.. *aku rasa ramai yang buat*
Bila mula-mula bercinta, korang akan suruh kawan korang uji si lelaki sama ada dia setia atau pun tak.. korang akan suruh kawan korang telefon si lelaki dan tengok si lelaki layan ke tak bila dikacau oleh perempuan lain..
Aku tau dalam hati laki mesti teringin nak layan tapi biasanya lelaki dapat agak dah mesti tu rancangan si girlfriend.. betul tak lelaki? *aku tanya sebab aku bukan lelaki*


Kawan aku ramai yang suruh aku buat macam tu, call boyfriend dorang untuk siasat.. hahaha.. demi kawan yang sedang angau, percayalah aku akan tetap tolong.. tapi kalau mamat tu hensem, aku ambiklah dia.. *sila jangan percaya*
Bila dah makin dewasa, secara tak langsung pemikiran pun berubah.. tak perlu nak siasat semua tu, kalau dah jodoh, insyaallah tak kemana..kalau bukan jodoh, kau ikat dia kat kaki kau pun, takkan dapat kahwin punya.. sebab tu pesanan bagi adik-adik aku ni, jangan taksub sangat bercinta..banyak lagi benda penting...lalalalala~
kenapa entri ni keluar? sebab aku rasa nak muntah bila jumpa blog yang empunyanya baru 12 tahun tapi da letak gambar "my husband" penuh kat sidebar..menakutkan ok!

p/s : apakah? kenapakah aku?

27 KOMEN BERKOTAK BULAT:

zarul farhana said...

hahhah...penah gak dlu2...slalu tlg mmbr wat cm nie

Anonymous said...

oh ai x penah buat kecuali org buat kt ai ngeeeee...so stupid..ada ke dia nk ngorat kwn ai tp dia call ai semata2 nk ai jd org tgh dia..bulsit la kan...opss mak tercarut plak..ngeeeee peace :p

Aisyah Aina said...

haha....baru 12 tahun dah macam tu :D

EiZaRaZiErYa said...

ahhaha...memang xleyh blah lah budak 2..tapi betul k0t~ memang reality ade cm kB cakap 2~ mase sek0lah cm 2 cite nye~ dah matang~ xde nye dah~ huhu.wink3 >_<

Unknown said...

haha best sangat entry nih. betul apa yang KB cakapkan. kalau dah jodoh, takkan kemana. so takyah uji2. biar je pasangan kita dengan diri dia sendiri. jgn lak control2 tak tentu pasal kan? hee :)

Gary Asip said...

hahahaha... gary pernah kena dek gf gary... hahaha.. x semudah itu gary tertipu... hahaha...
blog sapa tuh?.. bagi link!!.. nak ceramah sket... hahahahaha...

syuxer said...

emm syuk tak pernah alami situasi sedemikian..jadi syuk kurang pasti apakah lelaki lain buat perkara sedemikian..

yarkhhhh..budak 12 tahun dah bubuh gmbar husband dia T_T..help me!!

najihahfara said...

walamak..
baru umur 12 taon dah husband bagai..
dasat2

arituarini said...

cuak pk cik..bru 12thn dah de dah..kih kih..zaman skang ni mcm2 la..zaman pk cik dulu 12thn lepas sekolah tk de awek lg..kih kih

myhatiku said...

errk?baru 12 taun..hebat!kita yg 20+ taun nie pun x tau nak letak gmba sape kat side bar..haha

Unknown said...

layan je la adeq2 kte tu kb..x matang lg tue..baru 1st time bchenta nak rase cm dah kawen plak..hehe

Anyyss Shuhaimi said...

tak penah wat camtu..cian dia..huhu

APAN said...

aku sebagai lelaki terasa terpanggil utk menjawab...
tpi malangnya aku tiada pengalaman dlm mende ni ma.haha...

mende gitu karut je.gejala zaman sekolah.biase la tu.tmbah2 orang pompuan.sorry to say...
haha...

suha said...

tak suke test power cenggitu (^_^)

Unknown said...

bui tak pernah buat kerja mcm ni sbb bui percaya pakwe(sekarang hubby)..^_^..budak2 zaman sekarang..isk2(sekali lagi menggelengkan kepala)

Addin said...

baru 12 tahun dah macam tu . pffft ~

harrazdani said...

pernah diuji mcm ni dulu...tp dah dapat agak....huhuhu...trik tak menjadi ..lalalala

Wanie said...

tak perlu pun tapi pernah gak uji..haha..mase zman dulu2 la..:)

Gadis Kecil said...

adoi la. dak bawah umur pun dah pandai ek sekarang. Ish3 ~

nak kene report kat mak ayah dia ni..

Alif Haris said...

hehehe .. betul tu .. kkdg ade yg buat mcm tu .. kang klu melayan pmpuan lain ,boleh bwk clash .. aduyai .. cinta monyet ..budak2 kan :)

cik kotak bulat, sy singgah skrg la .. pukol 10 pagi nnt sy xde kt dpn laptop .. sy pergi berjimba bersama rakan2 .. haha :D

Lissa Supplement Shaklee said...

pernah buat dulu..but yg tu xjadi husband i pun...yg jd husband i skg xpernah plak i buat,,,heheheheheh

syira said...

betul3..kalau dah jodoh tak kemana! =P

ary anwari said...

x perlu nak uji2 nie...yg penting jujur,percaya satu sama lain.iklas ..:)

K said...

pergh!! advanced tol dak2 sekarang T.T

Tea Dno said...

cehh, baru 12 tahun dh miang kott. tea masa 12 tahun tgh main kejar2 dgn kawan2 lg. -..-
naive kann? *poyo lagikkk.

ainaa said...

haha. tak pernah bercinta time kecik. tapi memang kelakar lahh. hahaha. budak2 sekarang makin maju. haha

unknown said...

bdx2 zmn skunk cpat berchenta pdhal msih kecik lg.. ada yang baru berusia 9 thun dah berchenta..

tgk mcm CR.. dah berbelas2 tahun hidup still single.. terror tak? ahahhaha...

Post a Comment