Entri berEMOSI?

Assalamualaikum...
Hari ni aku rasa macam tak sedap hati lah... berdebar-debar je jantung ni.. errr.. tapi bagi menstabilkannya, aku pun blogwalking melawat blog-blog yang aku follow..
Ada dua tiga blog yang aku lawat membuat entri dengan penuh kemarahan dan ketidak puas hatian..
aku komen jugak tapi nasib korang lah sebab mood aku tak ok, maka ayat komen aku pun agak jujur..
Emosi yang aku maksudkan ialah kemarahan pada sesuatu atau seseorang.


Ada kebaikan dan keburukan tulis entri marah ni.. nak tau?

1. Kebaikan

  • Dapat lepaskan kemarahan
  • Berharap orang yang dimarah itu membaca entri tersebut.
  • Entri kita jadi HOT!
  • Pihak yang berkaitan terasa dengan entri tersebut.
2. Keburukan
  • Menaikkan kemarahan pembaca
  • Menunjukkan sifat buruk penulis entri tersebut
  • Dipandang rendah oleh blogger lain sebab entri mencerminkan penulis blog.
  • Buat orang tak jadi nak follow
  • tak dapat komen yang banyak
  • Di unfollow oleh aku..hahahha... *kejam gila*
Tu sajalah.. pendek kata... kawal emosi tu, bukan emosi kawal kita... untuk menjadi blogger yang berjaya.. jangan beremosi dalam menulis entri sebab kemarahan berlebihan boleh menjatuhkan mutu entri kita.. *nasihat dari orang yang tak berjaya*
harap maklum..
sekian terima kasih..


p/s:  serius jantung aku berdebar-debar dari tadi!

35 KOMEN BERKOTAK BULAT:

semutsengal said...

say NO tu emosional entry..



AHHAHAHHAHAHA

AshaNazal said...

ada benarnya jugak.huhu.=)

najihahfara said...

memang kejam hahah

Unknown said...

betol tu kotak bulat..aku pun adkala tu buat entry tgah emosi bnyak tek yg x btol..hehe... E-book 20 cara untuk membina trafik ke laman web anda

Nurul Hidayah said...

yup..betul2...p yuyue pown salu gak tulis entry marah2...terkena kat batang idong...ahhaha..nice entry sis :)

Wanie said...

KB, yeah anda sangat kejam..hehehe

beremosi sangat ke entry beliau? :)

Aisyah Aina said...

dia yang buat entri emosi tapi kita yang baca pon boleh emosi sekali XD

K said...

betul, emosi kena kawal :)

p/s : iklan milkadeal selalunya orang tak klik,kan? haha XD

Rean said...

betul tu, lagi2 marah2 kpd benda yg simple..aduh parah tu!

aidamohdnazib said...

kenapa berdebar cik KB??

Unknown said...

entry marah kat pakwe ok tak??
heheheh...

kb..
nak tanya ni..
cemana kamu buat kotak "entri KB"
yang warna biru kat bawah tu??
ajarkan....:p

arituarini said...

emosi knpa ni mk cik..jantung debar2 ek.. bawak besabar ok..

Fathiah Hamim said...

huhu tarik napas dalaaaaam2. relax2 kayh. =)

ainaa said...

haha. samelah. agak takut nk follow bila bace blog yang selalu buat entry marah2 nieh ;p

Anyyss Shuhaimi said...

sabar KB sabar..tak pernah buat entry emo2 lagi..

syuxer said...

entri beremosi??entri yang syuk baca banyak kali n komen ngan berhati2..takut ada orang tersinggung..

emm pe yang wat KB berdebar2 neh..huhu..insyaAllah x akan ada perkara buruk berlaku..

aamalinaazman said...

sabr ye~ tarik nafas dalam2 selama 7 saat. tahan nafas 7 saat.,lepaskan nafas 7 saat. insyaAllah ase release sikit =)

bru follow sini~

Azreen Shafila Abdullah said...

lawak lah kb..

mmg benar ape isi entry ini :)

BubuBobot said...

Kejam! :p

harrazdani said...

KB boleh kasi link tak...nak tgk entry tu...;(

Unknown said...

betul tu...marah berpada-padalah...makan burger McD jangan lupa....hehe

SITI ARFAH said...

Setuju entri ni. Kalo nk lepskn kmrhn pun maybe juz lepskn kt dunia realiti la kot . Tp jgn lpskn kt org pulak, pndai2 la cri inisiatif yg terbaik. :). Pape pn jaga hati, lawan nafsu, kemarahan terkawal. ^^,

Unknown said...

bdebar-debar pe ko neh? tkot kne serang ker?

Sarah Mnasir said...

lau ssekali na b'emosi ta ley gak ka?? hehe

ika said...

rse bdebar2 2 mesti haa...
den tau..mesti dye pon UNFOLLOW kamu gak...ahaaaaiiiii~~

biase la 2..awal2 lg kot brblogging..
so still xdpt nk wat pemerhatian pd penulisan BLOG...

eh tber2 ayat aq mcm bagus plak..HAHAHA...fly lg..~~

Unknown said...

aku pon nga emosi pasal ko neh..!

g jelah blog aku klo nak taw kenape~

SYAF said...

Biarkan denyutnya kencang...tapi jelas hala tuju nafas...kumpul segumpal rasa..cairkan dalam sayang..tautkan dengan rasa..nescaya jiwa kan tenang...

abglan said...

Baru nie td nak buat entry marah, nasib baik baca entry nie.. insaf terus ha ha!!

Cik Amni said...

biasa kalau saya, saya tak komen... memang akan buat orang tu makin marah kalau saya komen.. lalalla...

eskapism lara said...

yup kawal emosi bukan emosi kawal diri ..

sabar itu separuh dari iman kb :)

Fiizya Aurora said...

emosi kene bertempat juga..ye ker??hehehe...

Mel Myera said...

saya ke tu? :'(

feyza said...

senyum lah senyum lah..=D

HEHEE~~

Unknown said...

opppss...saye pernah ke tak ek buat huhu..pnah kot..

Alif Haris said...

err so ini dikira entri emosi tak ? haha

Post a Comment