Beralih iklan lain?

Assalamualaikum...
selamat malam? esok aku dah balik rumah aku sebab hari jumaat dah takde kelas..Huh! best gila dapat relax selepas seminggu yang sangat-sangat menyerabutkan kepala hotak aku ni.. otak aku dah letih dan perlukan rehat jugak sekali sekala kan.. lalala~

Aku sebenarnya baru perasan yang rupanya ada macam-macam jenis iklan lain selain nuffnang kan.. ada nuffnang, mangga ads, innity, advertlets, churp-churp dan heartbeat.

tapi aku hanya tau dua je..

- nuffnang
- heartbeat

Jangan salahkan aku sebab lambat tahu pasal jenis-jenis iklan ni, aku memang malas nak cari maklumat pasal iklan untuk blog.. tapi bila aku baca entri Freaky tadi pasal innity, baru aku tergerak hati nak ambil tahu hal ni.. malangnya masih banyak jugak yang aku tak tau walaupun aku dah cuba ambil tahu..

Sebelum ni aku ada pakai  heartbeat, tapi aku dah buang sebab macam menyemak tapi income tak sampai singgit pun walaupun ramai yang klik iklan tu.. jadi berapa tahun baru aku boleh dapat rm10? 
Tak dapat duit dan menyemakkan blog aku je, jadi aku buang.

Apa yang aku baca, ramai beralih dari nuffnang sebab nuffnang jahat! tak bagi duit banyak-banyak kat blogger.. 
 bagi aku pulak, entahlah.. layak ke blog aku yang tak sampai 3bulan ni dapat income yang banyak? dapat sikit pun alhamdulillah dah.. hehehe

Akhir kata.. aku nak guna nuffnang selagi aku belum kecik hati dengannya.. hati aku masih berbunga-bunga.. terima kasih ye En. nuffnang sebab hari ni bagi aku Buffered Earning yang ketiga.. *aku malas nk printscreen*

P/s : kalau korang cantik, klik iklan.. kalau korang suka blog ni, klik like kat atas... 


Aku bengang ni.. sebab dah berjam aku post entri ni.. tapi tak keluar pun kat dashboard & bloglist kawan-kawan.. agghhh!

40 KOMEN BERKOTAK BULAT:

semutsengal said...

AHHAHAH,

aku pun taktau sgt pasal ads ni..

Unknown said...

jom kb kiter ceraikan nuffnang pakai innity..bajet tak layak hahaaa

Ezad Skytech said...

dpt BE jugak ye hari ni KB..hee..
sama la..(^^,)

Rean said...

sebelum ramai ck heartbeat lagi untung, tp bila bace kb ckp ni nmpk semua mcm sama je..ciput mcm siput hehe

cik pip said...

lama xjenguk cini..
wow dh dpt BE 3?bez ye..pip tag kb tw..nnti gk esok :P

Anonymous said...

congratez dapat BE ! :D

harrazdani said...

tahniah KB happy blogging...have a nice day

mohdhazlan Dreadlock said...

nuff kn dapat BE baru ok ...kalu stakat nk tunggu org klik ..posen2 je lah ..hihihi


advertlet ..ok ..kira trafic ...skit2 pun ..hari2 dpt ...

heartbeat mmg semak..kah2 ...

yang lain x tahu ..huhu


Excellence

Sarah Mnasir said...

2 la.. heartbeat lmbt gle nek.. klik pown ta nek2..

kotak bulat said...

@muhamad hanif kb pun tak tau sgt..

Bro ahmad : bru dpt be ni..xleh cite pasl cerai..ahahha

Ezad Skytech: rezeki kita la tu...hehehe..

aRa ❤ aFiq™: 1 klik 0.04 sen..bila nak byk kan.. :P
cik pip: mekasih..hehehhe..


iMBobo: btul..dlu kb gne pun sb ramai kata untung.tp hampeh je

harrazdani: mekasih HD.. :)

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock: setuju gila la heartbeat mmg semak.tak ramai da yg pkai kan..

Anyyss Shuhaimi said...

dah mls dah letak iklan churpchurp dgn says.my..huhu

acadbobo said...

sy baru..so x pandai agy..

Unknown said...

ayie tak thu sgt pasal iklan2 nie..pakai nuffnang sudah..lagipon baru nak mantapkan..huhu

arituarini said...
This comment has been removed by the author.
K said...

KB, pelik jugak nape tak keluar kat bloglist. nasib baik datang jengah, hehe XD

p/s : untunglah dapat BE lagi~

shamyheart said...

ok la tu, dapat BE. merasa jugak BE.

pada sha, nak setia dgn nuff dulu. nak tengok boleh pergi sampai mana.

Anonymous said...

BE..!! Aku dah 4 kali dapat. Kekeke. By the way, congratulations yo! :)

Boleh share sikit makan2 KFC bila cash out nti. HEHE~ ^^

arieshadi said...

@ArulchelseAi klik u ... u klik me :D

abglan said...

He he he... rasa macam duit berblog nie mmg tak banyak, tp jd addicted nak naikkan trafik, alexa, graf, graf dan graf he he

Unknown said...

serius ble masuk blog kb. terkezut i! hahaha.. dah wane ijau...

btw, MB pon taw due je.. hearbeat n nuff huhu.. teingin jugak buang heartbeat. naty lah hehe

Ayna said...

jgn risau KB, bukan KB sorang yg tak tahu sgt pasal ads. unna pn same -.-'

Juwita Afifah said...

yupp.msh setia pd nuffnang jugak.

Wanie said...

heartbeat tu memang menyemak..

tahniah KB :) rezeki bertambah bile nak puasa ni ye..

Ahmad Yasir said...

bgus la..rezeki KB...hehe

ainaa said...

wahhh. dapat BE ke3 dah? dasyat nye KB. ermm. memang tak update2 kat bloglist.huhu. tatawu apsal. baru perasan harini yg KB ade buat entry baru :)

cik pip said...

kb kuar lah dekat bloglist..

pip tag kb..join lah contest sulung..haha

ir yien 9897 said...

wah yunk baru 3 bulan follower dah beribu ..

haish.. tu bloglist nie buat hal, ni yg kene setiap jam bukak blog kamu,usha ada entri baru ker tak,hehehe

sy pun setia nyer olang stiel ngn nuffnang..huhuhu

RHI said...

kakak pun sama, tak abik hal sangat tang iklan ni, lg pun kakak tak suka letak iklan kat blog, buat semak..yg suka letak tu tak pe lah...letaklah tak salah pun

Zul De Alexis said...

owh...selendang baru taw...tapi setakat nie syg lg dekat nuffnang...^_^

Anak Wak Mail said...

masih kompius nak amik iklan yang mana..hehe..ada suggestion?

Norhisham Nordin said...

belum ada hati nak ceraikan nuffnang... dulu mmg aku taksub nak tau berapa income dah dpt tp skang ni malas dah nak bukak... asyik pikir entri jek... kb, jom lepak dgn bro ahmad jom...

syiela said...

tahniah.. syiela pun ada 1 BE jugak :)

SoLy SoLicious said...

waahh..besntye dpt BE ^_______^
sy jugak xbertambah2 BE dr haritu..sob sob sob

syira said...

syira pun tahu pasal nuffnang je..
kb, apa pun yg penting kita setia..
chewah, kena sabar cket la kalau nk berjaya..tul tak?

Norani Shuhada Blogspot said...

hahha, dah kuar kat bloglist dah,
erm,innity besebye tuuk org yang selalu post,trafiq tinggi giler vavas,cik kb pom tergolong laa...hehehe

msredcheesecake said...

kb, earning be tu nanti bole buat belanja raya...best nya...

Hana said...

smalah iklan kita.hehe

Unknown said...

sama juga..tak banyak tahu tentang iklan-iklan ni....

Alif Haris said...

hehe congrates dpt BE lg ..
alif ngh tunggu ni BE yg ketiga ..
tp xtawu bile huhu

Belog Sambal Belacan said...

SB pun mls nk cari iklan2 kat blog ni...hurmmmm

Post a Comment