Musim tukar template?

Assalamualaikum..
aku rasa kan sekarang ni musim tukar template blog kan..
sebab aku tengok ramai blogger asyik tukar-tukar template blog..
aku pun lebih kurang sama je. dalam dua hari ni, asyik tukar je.

aku terus tukar selagi aku tak dapat ringankan blog aku ni..
orang kata pilih template yang sedia ada lebih ringan jadi aku pun cari template yang sesuai tadi..
malangnya, semua aku rasakan tak berkenan di hati..
Ada yang terlalu serabut, tapi ada pulak yang terlalu suram.
Jadi aku tekad buat sendiri tapi nak buat yang ringan!

Bila aku dan godeh-godeh blog ni,
Serius aku tak dapat menahan diri dari menambah macam-macam widget.. hahaha
Tapi aku control perasaan dan hanya tambah widget yang perlu je.
widget yang aku rasa patut ada ialah

  • blog archive
  • follower box
  • fan page
  • bloglist
  • prestasi blog (untuk rujukan aku sendiri)
  • shoutbox (aku dah sorok kat page lain)
Itu je yang aku rasa patut ada dalam blog bagi elak blog jadi berat.. 
Kenapa aku beria-ria nak ringankan blog?
adoiyai.. kena jawab ke? sebab aku guna broadband.. bosan gila tunggu blog aku loading.. lembap!


p/s : Sejujurnya aku sangat-sangat jealous++  dengan blog yang ringan! apa rahsia anda ye..

48 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Unknown said...

penat kan KB nak ringankn blog ni..hehe
btw saye pon gne en berok band, sgt la saket hati nk tggu loading..

Cik Fatin said...

yeah.bt0l3 KB.

fatin sendiri p0n dah bape kali tukar template nih.hahha ;)

Azreen Shafila Abdullah said...

nice la template KB.. yen nak template camni jgk tp x reti nak buat.. :D

yen pom tkr template,header n layout =)

Ezad Skytech said...

best pulak main tukar2 template ni..(^^,)

Ayna said...

unna pun guna broadband. siyes benci sebab lambat loading . huhuhu

kak tie said...

yeah....akak pun tgh giler tuko template gak ni

Wanie said...

tak rase berat pn blog KB..huhu
shout pun dah pindah page lain ye..

Yanoooot said...

hanye buang gadget tak berkenaan

bace disini :) http://d-luvers.blogspot.com/2011/07/widget-yang-tak-perlu-ade-dalam-blog.html

Tinta Lana said...

Rahsia blog ringan??

1. Kurangkan widget
2. Kurangkan imej..kalau perlu, make sure kecilkan as long tak mengganggu mata manusia shingga mncpai thp rbun.
3. pemasangan iklan..kurangkan daya "keapungan"
4. Kurangkan page.
5. Jangan terlalu banyak kurgnya,nnti kat blog takda apa2.kih3

sekadar cdgn je KB,ambil yg mana baik :)

asnizaziz said...

huhu..kte sendiri banyak kali dah tukar template.cepat bosan.

K said...

wahhh!!! biru XD

p/s : yang ni dah ringan dah :)

Norani Shuhada Blogspot said...

cik kb ! backroun yg biru bintik2 tuu cantik :)

reza al-razi said...

Sy dah lama x tukar template sbb sy suda jatuh cinta dgn template blog sy yg skrg nie.. tpi bila ari2 tngok bosan gak... huhu..

reza al-razi said...

Sy dah lama x tukar template sbb sy suda jatuh cinta dgn template blog sy yg skrg nie.. tpi bila ari2 tngok bosan gak... huhu..

Raji and Yeen said...

aku x der rahsia owh =.= sbb blog aku pown berat giler owh

Unknown said...

ayie pon guna broadband..kdng2 lembab juga kot nak loading..hilng semgt jer nak berblogwalking

Nu_Izz said...

blog ainaa pon berat T.T

zarul farhana said...

tringin nk wat gak tp xpndai...

cik beLLanan said...

samela ngan aku weh. aku bukak blog aku laju jela sbb guna streamyx, ble org ckp blog aku berat, sayang woo nak buang segala widget bagai. tp blog berat lari pembaca beb ;)

azeemazain said...

gud job! sy pun suka jenguk blog yg ringan2,..ehe=)

Anif Abdullah| AA said...

samala.. sp2 yg guna berukband ni kena sbar.. tp okla template ni ^^

Unknown said...

ko da ada bb ker?

Unknown said...

mmg musim tukar templte...:) Han dh tukar baru lagi...hahah

Rahsia urmm blog Han xde iklan tu je :D <<terpoyo plak..

Zul De Alexis said...

betul 2..tapi blog selendang pon dah makin berat...maybe sebab bloglist terlalu banyak kut...:)

Aisyah Aina said...

jom berdiet....haha...sama la....bosan tunggu blog sendiri loading :D

SoLy SoLicious said...

hmm..sy pun pakai broadband.. belog sy ringan ke berat r?? hmm

semutsengal said...

waaahhh,

ini nampak cool tau =)

Rean said...

blog kb ni kalau berat skalipun org tetap nak masuk hehe..jap, dah lama nk tye ni, knape bertukar semula ke biru?hijau tak kena dgn jiwa eh?hehe

Anonymous said...

Fuhhh, boleh buat eye treatment dtg sni. Biru, tenang ;)

Ringan habis dh ni XD Ahaha.

vampire's lovex said...

rasa macam masuk dalam laut..pehh pehh nyaman... haha..

rahsia nya ialah,,menjadi vegetarian,,so blog akan kurus dan ringan !! hahahaha.:P

HanTu-ToMYam said...

KB belog MK ringan tak??hehehe..

tapi ni pendapat MK je la...kena kurang kan script dalam belog...hehehe...sebab makin banyak script lagi lambat dia load page tu..heehe..

tapi KB mye belog lau berat tetap orang datg nye...hehehe...

http://mindakhayalan.blogspot.com/

Unknown said...

sy pun guna broadband! kadang2 ok, kadang memang macam berok jugak lah. hee :)

Anonymous said...

Assalam...dah ringan dan smart theme yg latest nie...good job...ramai pkai bb...oraite gak ringan2 kan...

Unknown said...

blog kb dah ok..tersangat ringan kalau nak banding blog bro ahmad ni hmmmmm

RHI said...

kakak tak pernah guna brodband, tak tahu pulak,

wahhh!!!biru pulakkkk

Anonymous said...

ringan je masuk blog KB...
cepat loading.. selalunya lambat jugaklah.. jangan marah yea ~~ he he he

Yanaa said...

hohohhoo..berwajah biru plak yew..nice...:)

Anonymous said...

sush jgk nk ringankn blog ni kn ..
MI pn amik template yg sdia ada jer ..
wlaupn xberkenan dihati tp ttp jgk amik ..
huhu .. ^_^

syuxer said...

wah dulu hijau sekarang biru heheh..:)..pemilihan warna yang bagus..coz ambek warna yang muda2 hehe..

kalau nak ringankan blog..jangan pasang widget yang tak guna heheh..nanti syuk check..

la..neh dah simple gila dan ringan neh..:)..so dah okey dah hehe

Unknown said...

rajin betul tukar2. ehehee

Acik said...

kecilkan gambar atau kurangkan letak gambar ...
tp blog kb x beratpun! :)

Anak Wak Mail said...

cantik!!!say suka lagi kaler biru ni!

ZIPPO MILLER said...

Same lee...minggu lepas 3 kali main tuka-tuka huhuh....Tapi tgk ok la Blog ni..loading pun ok jek

My Name is Mar said...

Dah cukup ringan dah KB:)
Dont worry k??

Unknown said...

musim tukar template ye sekarang ni....haha memang betul le...

Unknown said...

mudah jer nak ringankan loading blog kalo guna broadband. widget facebook like box dgn shoutmix tu letak kat sisi. ala yg tersorok tu. kalau diklik baru dia muncul. Kalau nak tau, facebook like box dgn shoutmix tu yg membuatkan loading blog jd berat.

lagi 1, kurangkan penggunaan widget2 yg mempunyai coding iframe. facebook like box tu codingnya satukan jer dengan code shoutmix.

install code lazy load kat template.

Tea Dno said...

biru ni dah cantik dah. KB punya saiz blog skang dah bape?

Tea Dno said...

rasa takde lah berat sangat. mungkin berukband tengah laju kot. heee.

Post a Comment