tabiat menangguh kerja

Assalamualaikum..
aku dah selamat sampai kat rumah aku, jadi aku boleh blogwalking gila-gila sampai pengsan.. rumah aku guna streamyx jadi memang best la kalau nak serang blog orang lain sebab line memang terbaik..
Korang pernah tak  alami satu situasi macam yang akan aku ceritakan ni.. *tipu kalau korang tak pernah alami* hahaha..
Pensyarah aku bagi satu tugasan yang kena siapkan dalam masa seminggu, kalau tak hantar nanti, bersedialah telinga dengar pensyarah ni membebel. Kawan aku, Mila *bukan nama sebenar* terus je buat tugasan ni lepas habis kelas.

Aku : kau buat apa tu?
Mila : buat assignment tadi la.. kan lecture suruh buat.
Aku : relax lah..kan dia suruh hantar minggu depan, banyak masa lagi la. Jom main lompat tikus nak?
Mila : Nanti aku lupa nak buat kalau tangguhkan.. kau main lah sorang-sorang.
Aku : gila kau! mana ada orang main lompat tikus sorang-sorang.. dah lah, aku nak tidur.. *merajuk*

3hari kemudian..
Mila : kau dah siapkan ke belum assigment hari tu?
Aku : belum lagi, nanti lah aku buat.. aku tengah syok layan movie ni..
Mila : jangan tunggu lama-lama, nanti lama-lama, kau jugak yang meraung.. *nyanyi*
Aku : shhuuuhh..diam la.

Sehari sebelum kelas..
Aku : Milaaaaa!!! tolong aku wei.. aku tak paham macam mana nak buat assignment ni.
Mila : sebab benda tu susah lah, dia bagi masa seminggu.
Aku : alaaa...tak sempat ni kalau aku nak pergi library, tiru kau punya boleh?


Mila terus buat-buat pengsan.. hahaha..

p/s :
tau apa permainan lompat tikus? ala, yang kena susun jari pastu lompat tu.. err..tapi aku tak pernah tengok tikus melompat..

44 KOMEN BERKOTAK BULAT:

Fatin Diana said...

Dah lama tak main lompat tikus. Rindu pula zaman budak2 dulu :')

Norhisham Nordin said...

hahahaha... tiru assignment ni dah kira lumrah time belaja... hehehe...

Sarah Mnasir said...

mmg slalu tjadi la ni.. haha..

Aisyah Aina said...

hehe...selalu jugak macam tu...

baru tau permainan lompat tikus tu apa :D

K said...

hehehe, bese lah tu.

kero pon suka last minit wat keje :P

lab report la selalunya

Gadis Kecil said...

haha.dah la nak tak siap keje meniru pulak tuh. kadang2 bila malas suka jer tangguh kerja. teruk kan.. Ngee`

ainaa said...

HAHA. same pulak tabiat kita. tak reti kot main lompat tikus,selalu kalah T.T

Kumiko Ryou | Farah Amira said...

hahahaha...salu ja..waktu stpm dlu...ckg suka mrah sbb bertangguh antaq keje skul..wakakka...sadis tol miko

HanTu-ToMYam said...

nak susun jari camne tu.....huhuhu

kiz said...

biar lambat asal selamat..tapi melambatkn kerja rugi woo..kalau orang bisnes mcm ku ni laa..haha

tia @ Ini Kisah Tia said...

ahahaaa . apsal Tia terasa neh ? mwahahaaaaa :)
jangan le tangguh2 . bahaya lol ..

Unknown said...

kb buat assigment..nanti pulas telingga hahaa..nak test blog kb la..berapa pagerank blog kb heheee

scya lollita said...

cik scya selalu buat assigment last minit gak .



selalunya , esok nak anta , tgh mlm uh bru buat hahahahaha

Cik Baju Kurung said...

haha . macam kanak kanak ribena je . =)

shamyheart said...

buat last minute tu dah jadi adat sbg seorg plajar. haha~

Unknown said...

alhamdulilah ayie tak pernah tiru lg...biase bt awl sebb senang sikit lgipon ayie agk aktif kt kolej.. so, memang kne bt awl lh..hoho

Wanie said...

umo bape ni main lompat tikus?haha

besa la, selalu je jadi macam KB ni..
tangguh keje tu dah jadi habit mase beljar..:D

ary anwari said...

sempat lagi nak main lompat tikus ye KB..hehhe...kan assigmnt da tangguh..;P

semutsengal said...

AJAHAHAHAH,

kalau tanya budak2 zaman sekarang,

diorang lebih tau IPAD 2..

AshaNazal said...

haha. dah lama xmain lompat tikus. xberani sgt nak main sbb takut nnt bila lompat kene muka kwn.

Fathiah Hamim said...

haha kalo buat keje individu memang senang sangat buat lambat. =D

Belog Sambal Belacan said...

bestla guna streamyx..huhuhuhu..

ooo mcm SB jugakla kisah ni..huhuhu,best jugak copy2 ni macm berblog jugak copy2:)hahahahaha

Norani Shuhada Blogspot said...

haha..meh maen lompat tikus same2 joooom ! :) cepat buat kejeee!

Unknown said...

hahaha..selalu orang buat kat SBK mcm nie..:-)

me said...

lompat tikus ! penah maen dulu2 :D

cikgu said...

kb :aik..mana komen akk rasa ada komen sini td..huhu..dia ilang ek..ni nk minta ajar camana nak wat butang like fb kat blog kita ea

SoLy SoLicious said...

waaahh..bhy kes tangguh keje....

lompat tikus??xpenah main...siannye sy~

kotak bulat said...

Fad : kat sini? takde pun kak, kb da approve semua komen..

Ezad Skytech said...

haha...ezad pon selalu jugak buat last2 minit ni..baru semangat sikit nak buat...kalau buat awal2 tu cm tak bersemangat je nak buat...heee~

p/s: don't try this at home..haha~

Unknown said...

dulu suka buat kerja tangguh tapi serik dah kena..belajar dari kesilapan...

Ayna said...

Huuu ~ dah lama tak main lompat tikus , lompat getah . macam macam . rindu zaman dulu . huhu

Unknown said...

dah lama tak main lompat tikus. ehehehee.

aamalinaazman said...

heeee..suke ah men tu!
ayoo..jgn wat cam tu lagi!heheheh =p
nakai ye

Alif Haris said...

hahaha tu la .. jgn suka tangguh kerja :D
kelam kabut waktu last minute :D

Azwa Mohamad said...

alamak... terbiasa buat, (^__^)V

cikgu said...

yuuuhuu!kb dah boleh..cpt jd org fisrt yg like..ekekeke..akk ni ckp je nak wat esok..tp selagi xley akak xpuas hati...

mohdhazlan Dreadlock said...

tabiat ini membahayakan kesihatan ..

bila keje dh bertimbun ...sakit kepala pun dtg ...huhu


segerakn kerja anda ...


excellence .

RHI said...

kakak tak suka tangguhkan kerja, aaaa...itulah, kan dah gabra...hihi

Unknown said...

hahahh.....lama kn x main lompat tikus...
tp bab tru asgment mmg sllu...bkan asgment je tiru len2 pun sme kn...

zarul farhana said...

dulu pon slalu gak wat asgment last minute...mmg sakit la...
tido lwat la..tension la...
masa bru la nk fikir xmau wat krja last minute...
tp lpas tue buat gak...

Ezad Skytech said...

macam pernah nampak permainan susun2 tangan ni...tapi kat mana ye..??

owh,lompat tikus rupanya ye...heee~

p/s :nape namanya lompat tikus ea.?haha~

Rean said...

tak baik tangguh2 kerja..kelak makan diri :)

Unknown said...

aku taw ko ngn sape neh.. tp yg aku taw yg 'aku' tu bukan ko..

kotak bulat said...

@bungaitucantik hahaha..kau tau ke sape? :P

Post a Comment